۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۲۶۲۳۹
کارشناس مرکز مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت آشنایی مردم با فرقه های ضاله و مبانی اشتباه آن ها

ضرورت آشنایی مردم با فرقه های ضاله و مبانی اشتباه آن ها
حجت الاسلام فیروزه چی با اشاره به فعالیت فرقه های ضاله و گمراه کردن مردم، گفت: باید در رابطه با فرقه و مذاهب اطلاع داده شود و افراد با مبانی غلط آن ها آشنا شوند.

حجت الاسلام علی فیروزه چی، کارشناس مذهبی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به پاسخگویی به شبهات مربوط به فرقه ها و مذاهب و معرفی مکتب ناب محمدی در غرفه مذاهب و فرق اسلامی اشاره کرد.

وی به فعالیت های مرکز مذاهب اسلامی اشاره و اظهار کرد: این مرکز مذاهب و فرق در جهان اسلام را پیگیری و جریانات معاصر اهل تسنن و جهان اسلام مانند گروه های سلفی را بررسی می کند و با حضور کارشناسان در این نمایشگاه به سوال های علاقه مندان پاسخ می دهد.

حجت الاسلام فیروزه چی به تألیفات مربوط به فرق و مذاهب اسلامی به همت مرکز مذاهب اسلامی اشاره و ابراز کرد: در این نمایشگاه کتاب هایی که در مورد فرق و مذاهب اسلامی با زبانی ساده و برای مخاطب عام تولید شده است، در معرض دید عموم قرار گرفته همچنین نحوه مقابله با فرقه های انحرافی و سوال های مربوط به فرقه ها پاسخ داده می شود.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: با توجه به این که عصر ارتباطات است، فضای رسانه ای فعال بوده و فضای باطل از این فضا استفاده می کنند و اگر غفلت کنیم درمان سخت تر است باید در رابطه با فرقه ها و مذاهب اطلاع داده شود و افراد با مبانی غلط آن ها آشنا شوند همچنین ما هنوز مکتب اهل بیت و مبانی فکری امامیه و تشبع را به طور کامل معرفی نکرده ایم و این از مواردی است که فرقه ها از آن استفاده می کنند.

وی افزود: هر جایی که بتوان سوال مطرح شود زمینه خوبی برای گسترش این مطالب است بنابراین فضای نمایشگاه نیز فضایی مطلوب برای پاسخگویی به شبهات است چون پیشگیری بهتر از درمان است و باید قبل از این که فرد گرفتار فرقه ضاله ای شود، آگاه شود و اگر وارد فرقه ای شد رهاسازی او سخت انجام می شود./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات