۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۲۶۳۸۷
امام جمعه زنجان:

هفته وحدت نقطه تاریخی در وحدت شیعه و سنی است

هفته وحدت نقطه تاریخی در وحدت شیعه و سنی است
امام جمعه زنجان با اشاره ولادت پیامبر اکرم (ص)، گفت: دشمن با این مسئله سعی در اختلاف داشت اما امامین انقلاب با بهره برداری صحیح یک هفته را به عنوان هفته وحدت معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در جمع نمازگزاران جمعه شهر زنجان، ضمن تبریک آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: ان شاءالله در خیل سربازان آن بزرگواران باشیم.

وی با اشاره به اینکه آینده تاریخ روشن است زیرا پیامبران الهی و ائمه معصومین برای این هدف مبعوث شده اند، افزود: حتی اگر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد خداوند آن روز را به قدری طولانی می کند که حضرت ولیعصر(عج) عدالت را در جامعه بگستراند.

خطیب نماز جمعه زنجان ادامه داد: جایگاه امامت جایگاه بسیار بزرگی است و امام وارث پیامبران و میراث دار آنان است چرا که همانند نخ تشبیه به یکدیگر متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه امام پدری مهربان است و صرفا در حق اولاد دلسوزی دارد و تلاش بیشتری می نماید تا فرزندش را در مسیر صحیحی قرار دهد، اضافه کرد: سید بن طاووس در بحار الانوار می فرماید در سامرا برای نماز شب وارد سرداب شدم که شنیدم امام با صدای روح افزا و دلنشین در حال دعاست و برای شیعیان دعا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به 12 ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و 17 ربیع به روایت اهل شیعه، تاکید کرد: دشمن با این مسئله سعی در اختلاف داشت اما امامین انقلاب با بهره برداری صحیح یک هفته را به عنوان هفته وحدت معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری انقلاب اعتقاد دارند که ما با اهل سنت در کتاب، قبله، شخصیت پیامبر و ... اشتراک داریم پس چرا باید اختلاف باشد، حتی در مباحث علمی نیز بهتر است با اهل سنت تعامل بسیاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید حواسمان باشد که شیعیان و اهل سنت دشمن مشترک دارند پس باید بصیرت داشته باشیم و دشمن و ترفند های دشمن را شناسایی کنیم، اضافه کرد: بارها رهبری فرمودند به دشمن خوش بین نباشید، خوش بینی نسبت به دشمن عین ساده لوحی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به سخنان رهبری در جمع دانش آموزان و دانشجویان که مثل همیشه الگوی راه و معیار است، گفت: جوانان سرمایه با ارزش مملکت هستند و باید همواره با هوش و آگاه باشند.

وی ادامه داد: رهبری چرایی آشغال لانه جاسوسی را به زبان ساده بیان فرمودند که دولت ملی مصدق که انتخاب مردمی بود، اما تصمیم گرفت به جای آمریکا به انگلیس تکیه کند، آمریکا علیه اش کودتا کرد کما اینکه خود آن دولت در اعتماد کردن هم اشتباه کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان تصریح کرد: آقا فرمودند آمریکا هیچ تغیری نکرده و همان شرارت ها، همان گرگ صفتی، همان سلطه طلبی بی حد و مرز را با وحشی گری و وقاحت بیشتر را ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب بزرگترین کار ما در 40 سال این بود که راه نفوذ دشمن را بسته ایم ، اضافه کرد: نامه های بسیار آنان نسبت به مذاکره و منطقه را نپذیرفتیم که دوست داشتند ما کوتاه بیاییم.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم شریف استان تشکر میکنم که در 13 آبان با وجود سردی هوا سنگ تمام گذاشتند و با حضور بسیار خوب و چشم گیری در صحنه حضور داشتند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات