۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۵۶۰
معاون پژوهش حوزه خواهران مطرح کرد؛

ارائه سبک زندگی عاریه ای غرب با ظاهر اسلامی

ارائه سبک زندگی عاریه ای غرب با ظاهر اسلامی
حجت الاسلام حصاری با انتقاد از بعضی از برنامه های ارائه شده در سطح جامعه به نام سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: برخی از این برنامه ها از غرب عاریه گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور، در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی موسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در تهران که ظهر امروز در این موسسه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تاسیس مراکز پژوهشی خواهران در سطح جامعه، اظهار داشت: امیدوارم با راه اندازی این گونه مراکز پژوهشی، درخت تنومند علمی در سطح جامعه مثمر ثمر باشد و شاهد اقتدار مکتب اهل بیت علیه السلام در سطح بین الملل باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی های تربیتی جامعه، طلاب باید در تربیت جامعه کوشا باشند و تربیت جامعه اسلامی را به عنوان جهاد علمی قلمداد کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که ما نظام اسلامی را ذیل مکتب اهل بیت علیهم السلام تعریف می کنیم و اگر غیر این باشد هیچ ارزشی نخواهد داشت، اظهار کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران حساس ترین شرایط خود را در سطح جهان دارد و باید اقدامات علمی و عملی ویژه ای در سطح جامعه داشته باشیم و اگر ما کوتاهی کنیم، دیگران جامعه مسلمین را رهبری خواهند کرد.

حصاری تصریح کرد: امام(ره) بزرگوار برای باز گرداندن حیات اجتماعی دین در طراز جهانی قیام و انقلاب کرد و این در نگاه، تفکر، موضع گیری ها و حتی در وصیت ایشان مشهود بود.

وی ادامه داد: امروز مکتب اهل بیت علیه السلام به عنوان یک ایدئولوژی مترتقی توانسته جای پای خود را در بین ایدئولوژی های جهان باز کند و ثابت کرده که می تواند منشاء حرکت های انقلابی در سطح دنیا شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور اظهارکرد: امروز دنیا با چیزی به نام مکتب اهل بیت علیه السلام و تشیع آشنا شده است و این در حالی است که قبل از انقلاب ۹۵درصد مطالعات و تحقیقات اسلامی که غربی ها انجام می دادند، فقط از متون اهل سنت صورت می گرفت.

وی اضافه کرد: با نگاهی که جهان به این مکتب و انقلاب دارد، باید در معرفی مکتب در سطح جهانی کوشش کنیم و نگذاریم دیگران برای جامعه ما و جامعه جهانی خوراک فکری که سرمنشاء آن اومانیسم و لیبرالیسم است، تهیه کنند.

حصاری یادآور شد: باید سبک زندگی که منشاء آن الهی و از مکتب اهل بیت علیه السلام سرچشمه گرفته است را در سطح جامعه گسترش دهیم و این هم با پژوهش و تحقیقی به ثمر خواهد رسید که خودمان در ایجاد آن تفکر کرده باشیم نه اینکه همان تفکرات غربی را با رنگ و لعاب اسلامی به جامعه تقدیم کنیم.

وی با انتقاد از بعضی از برنامه های ارائه شده در سطح جامعه به نام سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: جای تاسف است که در سطح جامعه برنامه های در حال اجراء است که از غرب عاریه گرفته شده است و ظاهر اسلامی برای توجیه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: اگر ایران اسلامی از لحاظ سیاسی و اقتصادی قدرتمند و تبدیل به قدرت اقتصادی شود، ولی نتوانیم اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی خودمان را در سطح جامعه عملی کنیم، باید شاهد پیاده شدن ایدئولوژی لیبرالیسم درجامعه ایرانی باشیم.

حصاری یادآور شد: اگر در طراحی و اجرای مدل، الگو و سبک زندگی اسلامی در سطح جامع موفق نشویم باید منتظر قالب های لیبرالی که از نظر ظاهری توجیه خوبی ارائه می دهند، باشیم.

وی در پایان افزود: در حال حاضر دامنه متغیرات جامعه خیلی کمتر از دهه های قبل شده است و افراد و نسل های حاضر در یک حالت سرگردانی قرار گرفته اند و در این شرایط مسئولیت ما دو چندان است./1330/ج

ارسال نظرات