۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۶۶۲۵
مدیر حوزه علمیه قزوین خبر داد؛

به زودی مدرسه علمیه ای در آبیک قزوین تاسیس می شود

به زودی مدرسه علمیه ای در آبیک قزوین تاسیس می شود
حجت الاسلام سبحانی نیا از تاسیس یک مدرسه علمیه در آبیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر حوزه علمیه شهرهای قزوین، تاکستان و آوج فعال است

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تاسیس یک مدرسه علمیه در آبیک در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر حوزه علمیه شهرهای قزوین، تاکستان و آوج فعال است.

وی با بیان اینکه 8 مدرسه علمیه در استان قزوین فعال است، گفت: نزدیک به هزار طلبه در حوزه علمیه استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه تعداد طلاب مشغول به تحصیل در استان قزوین با گستره جغرافیایی جمعیت این استان تناسب ندارد، عنوان کرد: حوزه علمیه استان قزوین به دنبال افزایش کمیت طلاب در کنار اقدامات ویژه در جهت کیفیت بخشی به این حوزه علمیه است.

حجت الاسلام سبحانی نیا ارتباط حوزه علمیه استان قزوین با نهادهای دیگر را از امتیازات این حوزه علمیه دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه استان قزوین ارتباطات خوبی با آموزش و پرورش و اداره کل دادگستری این استان دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به پتانسیل های استان قزوین، اظهار کرد: آب و هوای متعدل استان قزوین با حدود 600 روستا ظرفیت بسیار مناسبی برای تبلیغ فراهم آورده است اما تعداد مبلغین و روحانیون در استان قزوین بسیار محدود است.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه حوزه علمیه قزوین سعی دارد به عنوان حوزه انقلابی نمونه مطرح شود، اظهار داشت: حضور در اجتماعات ملی و دینی مانند راهپیمایی 13 آبان از جمله فعالیت های اجتماعی حوزه علمیه قزوین است.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه های علمیه در زمینه خدمت رسانی و محرومیت زدایی فعالیت داشته باشند، گفت: حمایت از سیل زدگان و پیشتیبانی از آنها از اقدامات قابل توجه حوزه علمیه قزوین بوده است

وی بصیرت را گام اول برای نقش آفرینی طلاب در جامعه دانست و افزود: اگر بصیرت طلاب افزایش پیدا کند، حضور فیزیکی آنها در مسائل مختلف جامعه نیز تقویت خواهد شد./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات