۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۲۶۶۴۶
تولیت مدرسه علمیه مشکات:

کسانی که به مسؤولان نالایق رای دادند نمی توانند به شرایط فعلی خرده بگیرند

کسانی که به مسؤولان نالایق رای دادند نمی توانند به شرایط فعلی خرده بگیرند
حجت الاسلام قاسمیان خیر و صلاح جامعه دینی را در تبعیت رهبری از دانست و گفت: کسانی که به مسؤولان نالایق رای دادند نمی توانند به شرایط کنونی کشور خرده بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان تولیت مدرسه علمیه مشکات، امروز در دانشگاه تهران گفت: توصیه شده قرآن را شمرده شمرده و به ترتیل بخوانید و به معانی آن فکر کنید.

وی با بیان اینکه در هیچ کتابی نمی توان همانند قرآن کریم محتوای متراکم یافت، ادامه داد: انسان اگر یک سال برای تفسیر آیه ای وقت صرف کند باز زمان کم می آورد.

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به آیه 25 سوره حدید، ابراز کرد: خداوند در این آیه می فرماید: همانا ما پیامبرانمان را با معجزات و دلایل آشکار فرستادیم ...؛ انسان ها باید رسولان الهی را همراهی کنند زیرا در مواجهه با بلای الهی نمی توانند شکوه و شکایتی داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: کسانی که امروز به مسؤولان نالایق رای دادند نمی توانند به اوضاع کنونی کشور شکوه ای داشته باشند و بگویند چرا این مسؤول در این جایگاه قرار گرفته است؛ در روز قیامت هر امتی نامه علمی دارد و انسان دارای دو نامه به صورت فردی و امتی دریافت می کند.

وی افزود: بنابراین اگر امتی از اجرای عدل و قسط اجتناب کرد خداوند در روز قیامت آن امت را مواخذه می کند. رهبران الهی برای اینکه امتی گرفتار عذاب قیامت نشوند آنان را هدایت می کردند ولی نجات امت ها تنها به اراده و خواسته خودشان بستگی داشت.

حجت الاسلام قاسمیان بیان داشت: بعد از رحلت رسول‌الله(ص)، امامان معصوم به سبب وجود فتنه های فراوان، بسیار سخت و پیچیده امت را به سمت صلاح هدایت می کردند؛ اگر ملتی در تبعیت و فرمانبرداری از رهبران الهی ثابت قدم باشند به صلاح و پیروزی می رسند در غیر این صورت گرفتار مشکلات می شوند و به نتیجه هم نمی رسند.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با اشاره به اینکه در فتنه ها رهبری و مدیریت رهبران دینی مشخص و واضح نیست، اظهار داشت: حضور رهبران الهی موجب مشخص شدن جبهه حق از باطل می شود؛ رهبران الهی همیشه با بینات می آیند ولی چون باطن برخی انسان ها این بینات را قبول نمی کند دست به مبارزه با آن رهبران می زنند.

وی با بیان اینکه خداوند با ارسال رسولان الهی جبهه طیب و خبیث را از هم جدا می کند، خاطرنشان کرد: کسانی که خلاف وحدت عمل می کنند در روز قیامت باید جواب خون هایی را که ریخته می شود، بدهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات