۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۶۹۵۹
در صورت تصویب؛

دو سال نخست حوزه با مباحث قرآنی، اعتقادی و تربیتی آغاز می شود

دو سال نخست حوزه با مباحث قرآنی، اعتقادی و تربیتی آغاز می شود
حجت الاسلام والمسلمین ملکی بر ضرورت توسعه و تقویت مراکز مشاوره در حوزه های علمیه استان ها تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب ما در مدارس بیشتر به مشاوره تخصصی نیاز دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه امروز در نشست معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در آمل بر ضرورت توسعه و تقویت مراکز مشاوره در حوزه های علمیه استان ها تأکید کرد و گفت: در حال حاضر طلاب ما در مدارس بیشتر به مشاوره تخصصی نیاز دارند.
 
وی با بیان این که نیاز طلاب به مشاوره در حد درس اخلاق است، افزود: مشاوره تخصصی به طلاب موضوعی بسیار مهم است و این مسأله نباید موجب شود هر کسی به مشاوره دادن به طلاب بپردازد، چون مشاوره‌های غیر فنی می‌تواند مشکلات و زحمات بسیاری را برای طلبه ایجاد کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این که طلاب باید به مشاوران متخصص معرفی شوند، بیان داشت: مشاوره متخصص مرکز مشاوره نیاز دارد که باید تلاش شود چنین مراکزی در سطح حوزه‌های علمیه راه اندازی شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود به برگزاری دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که باید از توان و ظرفیت اساتید اخلاق بومی در استان ها استفاده شود، گفت: طرح شناسایی و بررسی اساتید اخلاق بومی از دو سال گذشته آغاز شده و این لیست در حال حاضر نهایی شده و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که استاد اخلاق باید به صورت مستمر نه تنها درس اخلاق بگوید بلکه زندگی کند، ادامه داد: برای تحقق این امر این امکان وجود ندارد مگر این که از ظرفیت خود استان، شهرستان و یا استان‌های همجوار در بحث استاد اخلاق استفاده شود.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه، دوره میثاق طلبگی را فرصت مناسبی برای شناخت دو سویه میان حوزه و فرد داوطلب طلبگی دانست و بیان داشت: در این دوره با حضور اساتید اخلاق، مشاوره و معاونان تهذیب می‌توانیم به راحتی تعیین کنیم که این داوطلب آیا صلاحیت لازم برای حضور در حوزه را دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیش از ۹۰ درصد کسانی که وارد حوزه می‌شوند انگیزه الهی دارند، بیان داشت: در این دنیای وانفسا چنین افرادی انگیزه شان به حدی قوی است که به حرف مردم و جامعه پشت پا زده و حاضر می‌شوند بیایند سربازی کنند.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دوره میثاق طلبگی سه و چهار سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته میثاق یک و دو را برگزار کردیم و ان شاء الله سال آینده میثاق سه و در ادامه چهار را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یکی از معاونان تهذیب استان در خصوص تعدد و گستردگی حجم کتاب‌های درسی پایه‌های نخست حوزه گفت: در اجلاسیه مدیران استانی یک کمیسیونی است که مسؤولیت آن نیز بر عهده بنده قرار دارد که یکی از مدیران طرحی را ارائه کرده که البته این طرح مربوط به بیست سال پیش است که ما دو سال نخست حوزه را با مباحث قرآنی، اعتقادی و تربیتی آغاز کنیم.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این که الحمدالله طرح این مسأله نوشته و قول آن نیز از برخی‌ها گرفته شده است، بیان داشت: امیدواریم در همین سه چهار ماه آینده بتوانیم آن را به تصویب برسانیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات