۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۲۷۰۷۲
مهدی پور:

نقطه تمرکز در فضای مجازی ایجاد جبهه‌ای ضدامپریالیستی باشد

نقطه تمرکز در فضای مجازی ایجاد جبهه‌ای ضدامپریالیستی باشد
کارشناس رسانه با بیان اینکه در فضای مجازی نیازمند تصویر بزرگ، نقطه تمرکز و سکوی پرش هستیم، گفت: رهبری فرمودند باید جبهه ضد امپریالیستی جهانی را در این فضا ایجاد کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، فرشاد مهدی‌پور، کارشناس رسانه، در نشست تخصصی "بایسته‌های حکمرانی در فضای مجازی از منظر رهبر انقلاب" که صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ آبان) در موسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب برگزار شد، گفت: از منظر رهبر انقلاب، فضای مجازی، دوبرابر، فرصت است و یک برابر تهدید. ایشان حتی معتقد هستند چنانچه ما از فرصت فضای مجازی به‌خوبی استفاده نکنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی ماهیت فضای مجازی را فرهنگی دانست و گفت: فهم اینکه فضای مجازی، صرفاً فناوری و تکنولوژی نیست، از امتیازات ما است. حتی مخابرات ما هم به‌نوعی وزارت فرهنگ است.

مهدی‌پور با بیان اینکه علی‌رغم همه اشکالاتی که وجود دارد، ایران جزء پیشران‌ها در حکمرانی در فضای مجازی است، اظهار داشت: اخیراً شورای‌عالی فضای مجازی، سیاستی را درباره اینترنت اشیاء تصویب کرد و این، پیشتازی کشور را می‌رساند.

وی با بیان اینکه برای حکمرانی در فضای مجازی نیازمند سه عنصر تصویر بزرگ، نقطه تمرکز و سکوی پرش هستیم، گفت: ما تصویر بزرگ را فعلاً نداریم. درباره نقطه تمرکز، چینی‌ها، جاده ابریشم را برگزیده‌اند؛ در ایران هم رهبر انقلاب می‌گویند که ما باید یک جبهه ضد امپریالیستی جهانی را در فضای مجازی ایجاد کنیم. 

این کارشناس رسانه افزود: چین، سکوی پرش خود درباره فضای مجازی را قدرت تولید داخل قرار داده و در ایران می‌تواند جهاد مجازی باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات