۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۲۷۰۸۲
استاد جامعه الزهرا:

عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است

عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است
خانم طیبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم یک بیانیه شعاری نیست، گفت: عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم ناهید طیبی استاد جامعه الزهرا در سیزدهمین همایش خواهران مبلغه استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، به تشریح نقش مبلغات در تبیین سبک زندگی نبوی همسو با گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان این که عصاره بیانیه گام دوم بصیرت است، گفت: کلام خداوند متعال و اهل بیت(ع) باعث نور و رشد است.

طیبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بزرگترین معلم و مبلغ بشریت هستند، عنوان کرد: سبک دعوت پیامبر(ص) براساس بصیرت بود.

وی با اشاره به اینکه باید با ادبیات جدید و متناسب با جامعه امروز مبلغ دین بود، اظهار داشت: حرف های تکراری و روش های تکراری در تبلیغ جواب نمی دهد.

طیبی با بیان اینکه سبک زندگی یعنی نظام واره خاصی که فرد یا جامعه دارد و به وسیله آن هویت اختصاصی پیدا میکند، ابراز کرد: مجموعه تفکر و باور ها سبک زندگی را تشکیل می دهد.

استاد جامعه الزهرا افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی شیوه زندگی فردی و اجتماعی که بیشتر متدینین بر اساس آن عمل می کنند.

وی گفت: نعمت هدایت بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان ارزانی کرده است و به خاطر آن بر سر انسان منت می گذارد که نشان بزرگی این نعمت است.

خانم طیبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم یک بیانیه شعاری نیست، عنوان کرد: بیانیه گام دوم به لحاظ روشی و تحقیقی دارای اسکلت بندی محکمی است و راهبردهای مهمی را ارائه می دهد.

استاد جامعه الزهرا با بیان اینکه حضور فضای مجازی برای خواهران مبلغه سودمند است، ابراز کرد: فکر حاکم بر فضای مجازی بر اساس سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی غرب معنا گریز و معنویت گریز است، اظهار داشت: برای ترویج سبک زندگی اسلامی باید معنویت را در جامعه تزریق کنیم.

خانم طیبی با بیان اینکه در صد ساله اخیر حرکت های زیادی علیه حجاب انجام شده است، گفت: بعد از مشروطه مسئله حجاب با سیاست و اصل نظام اسلامی گره خورده است./1350/ج

ارسال نظرات