۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۷۱۳۲
آیت الله فیاضی:

قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است

قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است، گفت: تمام آنچه که برای هدایت بشر لازم شمرده می شود در قرآن کریم آمده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین و رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت امشب در مراسم سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که قرآن کتاب علم الهی است، گفت: تمام آنچه که برای هدایت بشر لازم شمرده می شود در قرآن کریم آمده است.

وی قرآن کریم را کتاب هدایت بشر دانست و افزود: علم اصول و ادبیات عرب و برخی علوم دیگر از ضروریات فهم کتاب است و باید بر آن تسلط داشت ولی همه این ها برای فهم ظاهر است اما قرآن لایه های دارد که از آن تعبیر به بطن قرآن می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روش تفسیری قرآن به قرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: علامه با استفاده از آیات قرآن تفسیر آیات دیگر آیات را بیان می کردند و در کنار آن از روایات هم استفاده می کردند.

وی ادامه داد:  قرآن بی نهایت علم است و پایانی ندارد و مرتب ثروت علمی کسی که با قرآن کار می کند زیاد می شود و می تواند از این ثروت برای کسب معلومات جدید استفاده کند، انسان هرچه بخواهد و نیاز داشته باشد در قرآن وجود دارد و قرآن پاسخگوی همه نیازها است.

آیت الله فیاضی ابراز داشت: اگر در قرآن همه چیز هست معقول نیست که کسی بگوید تبیین و تفسیر آیه قرآن به چیزی غیر از آن نیاز دارد، قرآن نور است اما هر مفسری نمی تواند همه این معارف نورانی را درک کند اما تنها کسانی که می توانند همه چیز قرآن را بفهمند وجود مبارک اهل بیت طاهرین(ع) هستند.

وی عنوان کرد: قرآن و عترت هیچگاه از هم جدا نمی شوند و اگر‌ کسی می خواهد قرآن را داشته باشد باید مبین آن که اهل بیت(ع) هستند را هم داشته باشد؛ بنابراین نمی توان یکی را داشت و دیگری را کنار گذاشت.

عضو جامعه مدرسین حوز علمیه قم خاطرنشان کرد: هرکس به اندازه خود می تواند از دریای بی کران الهی و معارف قرآن بهره مند شود، اگر کسی اهل تهذیب و تزکیه بود می تواند از لایه های باطنی قرآن هم استفاده کند و بهره های بیشتری ببرد.

محمد قمین
ارسال نظرات