۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۲۷۲۰۹
در نشستی علمی صورت گرفت؛

بررسی الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی

بررسی الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی
کرسی ترویجی درآمدی بر الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم عصر پنج شنبه در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کرسی ترویجی درآمدی بر الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم عصر پنج شنبه در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، این نشست علمی با ارائه سیدمحمدعلی غمامی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نقادی سید مجتبی امامی معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) و حجت الاسلام هاشمیان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در آغاز این نشست سیدمحمدعلی غمامی به ارائه مقاله پیامدسنجی فرهنگی و نظریه اتصال پرداخت و گفت: از بزرگترین معضلات امروزی در حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نهادهای فرهنگی عدم قدرت تحلیل برای بازخورد در نتیجه کارهای فرهنگی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آیه 39 سوره احزاب بیان کرد: این آیه بیان می کند هر ابلاغی باید همراه با نتیجه و ثمر باشد و نمی توان تبلیغ کرد اما حساب و کتاب نداشت و این حساب و کتاب ممکن نیست غیر از این که خشیتی رخ دهد؛ باید توجه داشت که خشیت با خوف متفاوت است بلکه خشیت به معنای مراقبت درونی است.

وی خاطرنشان کرد: چهار مبحث معرفی و نقد الگوهای اتاف نویسی، نظریه های فرهنگی موجود در سنجش اثرات و شناخت دو مفهم پایش و پیمایش همچنین پایش فرهنگ، محورهای بحث به شمار می روند؛ الگوهای ارزیابی پیامدها دارای ادبیاتی غنی هستند که از آن موارد در زبان فارسی می توان به کتاب دکتر امامی اشاره کرد البته در زبان لاتین یا زبان های غیر فارسی این ادبیات بیشتر است.

گفتنی است، گزارش کامل نشست کرسی ترویجی درآمدی بر الگوهای پیامد سنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم به همراه سخنان ناقدان بزودی از سرویس حوزه  و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات