۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۲۷۲۷۸
حجت الاسلام ریاحی:

وحدت شیعه و سنی یک موضوع ملی مذهبی است

وحدت شیعه و سنی یک موضوع ملی مذهبی است
دبیر جامعه وعاظ اصفهان با تأکید بر نقش همکاری شیعه و سنی در عرصه‌های مختلف بر تحکیم وحدت اسلامی، گفت: موضوع وحدت شیعه و سنی یک مسأله ملی و مذهبی است.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به شرایط کنونی کشور در منطقه و حفظ ثبات کشور در رخدادهای سالهای اخیر در منطقه، گفت: امروز کشور نه تنها نیازمند وحدت سیاسی است بلکه در حوزه دینی نیز وحدت یک امر ضروری و لازم است.

وی در ادامه افزود: مهمترین بخش وحدت دینی در کشور ما و در جهان اسلام، مسأله وحدت شیعه و سنی است، این وحدت هم از حیث دینی و هم از نظر ملی دارای اهمیت است، باید با رعایت وحدت بتوانیم مسیر ثبات و اقتدار کشور را پیش ببریم.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هرگونه اقدام تفرقه افکن میان شیعه و سنی را محل اشکال و غیرشرعی می‌دانند، اظهار کرد: رهبر انقلاب توصیه جدی به وحدت میان شیعه و سنی دارند، از سال 50 که رهبر انقلاب در ایرانشهر در تبعید بوده‌اند بر موضوع وحدت امت اسلامی تأکید داشتند و همواره این بصیرت و دوراندیشی ایشان برای کشور و برای مسلمانان گره‌گشا بوده است.

حجت الاسلام ریاحی وحدت را به معنای حفظ اعتقادات بدون وجود دشمنی و کینه و اقدامات تفرقه افکنانه توصیف کرد و گفت: برای تحکیم وحدت امت اسلامی، باید بیش از هر زمانی احترام نسبت به مقدسات مذاهب حفظ شود، در مناطقی که شاهد همزیستی اهل سنت و شیعیان هستیم حضور در مراسمات دینی به ویژه در صفوف نماز جماعت و نماز جمعه می‌تواند در این عرصه بسیار مؤثر و سازنده باشد.

وی بر ضرورت همدلی و اتحاد علما و بزرگان شیعه و اهل سنت در عرصه‌های مختلف به ویژه مقابله با جریانات تفرقه افکن، تصریح کرد: برگزاری مشترک جشن‌های اعیاد و مناسبت‌های اسلامی می‌تواند در تحکیم وحدت جامعه اسلامی بسیار مؤثر باشد.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان حضور اشتراکی و همراهی شیعه و سنی در مراسمات ملی و مذهبی را یکی از مهمترین عوامل شکست دشمن در تفرقه افکنی در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: هم افزایی و همکاری در عرصه های مختلف نه تنها باعث تحکیم وحدت می‌شود بلکه زمینه‌های نفوذ جریانات تفرقه افکن را مسدود خواهد کرد./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات