۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۲۷۲۹۳
پاسخ آیت الله حسینی قزوینی به ادعای روحانی درباره پیامبر؛

مقدسات دینی را برای رسیدن به اهداف و آمال خود به حراج نگذارید

مقدسات دینی را برای رسیدن به اهداف و آمال خود به حراج نگذارید
رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با بیان این که رسول اکرم(ص) هیچگاه در برابر عهدشکنی کفار مذاکره نکردند، گفت: مقدسات را برای رسیدن به اهداف و آمال خود به حراج نگذارید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: با میلاد پیامبر اسلام(ص) بت ها و طاق کسری شکسته شدند و آتشکده فارس خاموش شد.

وی افزود: وقتی مردم این قضایا را دیدند به جنب و جوش افتادند به ویژه علمای یهود که در کتب خود خوانده بودند که با آمدن نبی اکرم(ص) اتفاقات خارق العاده ای در دنیا به وجود می آید.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نبی مکرم مظهر رحمت و رأفت است اما اگر در جایی مانند برخورد با مشرکان و کفار نیاز به قاطعیت باشد حضرت به صورت قاطع عمل می کنند، پیامبر و یاران ایشان نسبت به مؤمنان رحمت و محبت دارند اما نسبت به دشمنان و کفار با شدت برخورد می کنند.

وی ادامه داد: اگر فقط رأفت نبی اکرم(ص) را مطرح کنیم و مواردی که ایشان غضب کردند را کنار بگذاریم حق مطلب را ادا نکرده ایم، پیامبر با بسیاری از اقوام و طوائف عهد و پیمان بستند البته مادامی که آن ها بر پیمان خود پایبند باشند.

آیت الله حسینی قزوینی ابراز داشت: قرآن می فرماید اگر احساس می کنی که قومی عهد شکنی می کند یا عهد شکنی کرده است عهد خود را با آن ها بشکن و این مسأله را به اطلاع آن ها برسان، نبی مکرم(ص) با قبایل یهود در مدینه پیمان بستند و مادامی که آن ها به عهد خود پایبند بودند حضرت پایبند بودند اما به مجردی که یهود عهد شکست حضرت نرفتند با آنها مذاکره کنند و پیمان دیگر ببندند بلکه اعلان جنگ کردند.

وی عنوان کرد: اینگونه نبود که مشرکان عهد و پیمان بشکنند و پیامبر مجددا با آن ها مذاکره کند و پیمان دیگری ببندد، چرا برخی مقدسات دینی و قرآنی را برای رسیدن به برخی اهداف و آمال خود به حراج می گذارند، کسانی که ادعا دارند حداقل به آیات قرآن توجه کنند، یک مورد نشان دهید که پیامبر اسلام(ص) با کفار و مشرکان عهد بستند و کفار عهد شکستند و حضرت دوباره با آن ها مذاکره کردند تا پیمان دیگری ببندند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: در رابطه با بنی قریظه که در جریان جنگ احزاب عهد شکستند، نزد حضرت عذر آوردند که عهد و پیمان را فراموش کرده بودیم و ابراز پشیمانی کردند و پیامبر برای یک مرتبه عذر آن ها را پذیرفت اما وقتی پیمان شکستند خداوند متعال دستور می دهد که با کسانی که عهد شکستند بجنگید و عرصه را بر آن ها تنگ کنید تا مایه عبرتی برای دیگران باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود وحدت را ضرورت امت اسلام دانست و اضافه کرد: قرآن بزرگ منادی وحدت است و اگر کسی منکر وحدت باشد در حقیقت آیه قرآن کریم را انکار کرده است، البته مراد از وحدت این نیست که از اصول مسلم دست برداریم بلکه مراد از وحدت این است که شیعه و سنی و حتی ادیان ابراهیمی به گونه ای رفتار کنند که احساسات طرف مقابل جریحه دار نشود.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که خطر شیعیان انگلیسی کمتر از داعش و وهابیت نیست، گفت: داعش در یک روز هزار و 700 دانشجوی شیعه را قتل عام می کند و می گوید این کار پاسخ اهانت های شبکه شیعه انگلیسی به عایشه است، آیا حضرت صدیقه طاهره(س) راضی به چنین کارهایی است؟ یقینا اهل بیت(ع) از چنین کارهایی راضی نیستند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
این سخنان آیت الله قزوینی باید در فضای مجازی انعکاس بیشتری پیدا کند، لطفا نسبت به نشر آن در فضای مجازی به صورت گسترده و به شیوه های مختلف تلاش وافری انجام دهید
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
نظرات و سخنان آیت الله قزوینی در حوزه و قم مغفول است - لطفا بیشتر اتعکاس بدید
0
0