۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۲۷۵۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به پژوهش‌های علمی قرآنی و دینی

ضرورت توجه به پژوهش‌های علمی قرآنی و دینی
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت توجه به پژوهش‌های علمی در حوزه دینی و قرآنی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم افتتاحیه بزرگترین مجتمع فرهنگی و قرآنی غرب استان در نوشهر، گفت: توجه به پژوهش‌های علمی در حوزه قرآن و دین امری اجتناب ناپذیر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مراکز و نهاد‌های فرهنگی و قرآنی باید در حوزه پژوهش‌های فرهنگی و دینی برنامه ریزی داشته باشند و از این پژوهش‌ها حمایت مادی و معنوی صورت گیرد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به افزایش موج اسلام خواهی و معنویت در جهان، افزود: نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) دین مبین اسلام را در شرایط بسیار سخت و پیچیده تبلیغ کرد و امروز هم اسلام عزیز برای همه ابعاد مختلف جامعه اسلامی برنامه دارد و تعالی و رشد جوامع اسلامی هم نیازمند مدیریت اسلامی برگرفته از سیره و منش پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است.
 
وی، وحدت و همدلی را مهم‌ترین عنصر برای عزت و عظمت دنیای اسلام دانست و تصریح کرد: وحدت اصلی‌ترین عنصر برای حفظ منافع ملت‌های مسلمان جهان است و همه باید در شکل گیری این آرمان عزت آفرین و وحدت بخش تلاش و همت کنند و جوامع اسلامی باید از هرگونه اختلاف و تفرقه دوری کنند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح این مجتمع فرهنگی و قرآنی در نوشهر، خاطر نشان کرد: این مجتمع در نوع خود در سطح استان بی نظیر است و باید از این مجتمع برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جوانان مومن و انقلابی این شهر بهره برادری کرد و امیدواریم این مجتمع بتواند نیاز‌های فرهنگی و قرآنی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در غرب استان را برآورده کند.
 
حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت برنامه های دینی و قرآنی در جامعه بر ضرورت تقویت این گونه برنامه ها با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز دشمن شبانه روزی تلاش می کند تا ارزش های دینی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند، بیان داشت: دستگاه ها و متولیان دینی و فرهنگی نیز باید با برنامه ریزی هدفمند با توطئه دشمنان مقابله کنند.
 
امام جمعه نوشهر همچنین بر ضرورت انسجام همه نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت انسجام این گونه برنامه ها موجب افزایش اثر گذاری آن در جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام خطیبی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به این که ساخت این مجتمع از سال ١٣٩٠ آغاز شد، گفت: این مجموعه بزرگترین مجتمع فرهنگی قرآنی اداره تبلیغات اسلامی در سطح استان با زیربنای هزار و 250 متر در چهار طبقه است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات