۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۲۷۵۶۹
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

مردم هیچگاه اعتراض خود را با تخریب و آتش سوزی اعلام نمی کنند

مردم هیچگاه اعتراض خود را با تخریب و آتش سوزی اعلام نمی کنند
نماینده خبرگان با بیان اینکه گرانی سوخت نباید موجب گرانی سایر اجناس شود، گفت: مردم ایران هیچگاه اعتراض خود را با تخریب و آتش سوزی اعلام نمی کنند.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اغتشاشات و اعتراضات در برخی مناطق کشور گفت: امروز با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی همه می دانیم که حساب اعتراضات مردمی از حساب آشوبگران و اغتشاش گران جدا است.

وی با بیان اینکه ملت ایران بسیار فهیم و منطقی هستند، اظهار داشت: مردم شریف ما از درک و فهم بالایی برخوردار هستند و مطالبات و اعتراضات خود را به صورت کاملاً منطقی با مسؤولان در میان می گذارند.

آیت الله توکل با تأکید بر اینکه مردم ایران هیچگاه اعتراض خود را با تخریب و آتش سوزی اعلام نمی کنند، عنوان کرد: شکی نداریم که تخریب و ایجاد آشوب کار دشمنان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به موج سواری دشمنان بر اعتراضات مسالمت آمیز مردمی اشاره و تأکید کرد: کسانی که با انقلاب اسلامی زوایه دارند همواره به دنبال فرصت هستند که به نظام و انقلاب ضربه وارد کنند، از این رو با قرار گرفتن میان مردم از اعتراضات مردمی سوء استفاده کرده و سعی می کنند با منحرف ساختن مسیر اعتراضات به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تخریب اموال مردم در احکام دینی حرام شمرده شده و عقوبت های سنگینی به دنبال دارد، تخریب را ضرر به بیت المال مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: افراد عاقل و متدین که به انقلاب و رهبری پایبند هستند حتی تصور ایجاد اغتشاش و آشوب و آتش زدن اموال عمومی را هم نمی کنند، بنابراین شکی نیست که تخریب از اقدامات اراذل و اوباش است، زیرا همواره به دنبال آبی هستند که آن را گل آلود کرده و از آن ماهی بگیرند.

آیت الله توکل با انتقاد از روند افزایش قیمت سوخت از سوی مسؤولان اجرایی کشور تصریح کرد: تحمل این که یک شبه بنزین از هزار تومان به 3 هزار تومان برسد برای مردم بسیار سخت است؛ مسؤولان باید این طرح را به صورت تدریجی انجام می دادند تا مردم بتوانند زندگی خود را با آن هماهنگ سازی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گرانی سوخت نباید موجب گرانی سایر اجناس شود، گفت: متأسفانه امروز دستگاه اجرایی ابزار کنترلی قوی ای نیز ندارد که بتواند گرانی سایر کالاها را کنترل کند، از این رو بدیهی است که قیمت سایر اجناس نیز با افزایش قیمت سوخت بالا خواهد رفت؛ در شرایطی که برخی مردم به نان شبشان محتاج هستند، این که یکباره قیمت بنزین سه برابر شود کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه امروز مردم به سختی امرار معاش می کنند و توانایی پرداخت سوخت گران را ندارند، ابراز داشت: مسؤولان باید چند مدت قبل از اعلام قیمت بنزین برای مردم مقدمه سازی می کردند تا بتوانند زندگی خود را با آن وفق دهند.

آیت الله توکل در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در شرایط کنونی قیمت ها را مدیریت و با نظارت بسیار جدی از گرانی کالاهای ضروری مردم جلوگیری کنند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17
حسین ثالث موید
ارسال نظرات