۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۲۷۶۷۱

عملیات ویژه انصارالله در دریای سرخ

عملیات ویژه انصارالله در دریای سرخ
منابع یمنی از توقیف تو کشتی نظامی ائتلاف سعودی توسط نیرو‌های دریایی انصارالله یمن خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه جنگ چهارساله یمن و اقدامات منحصربفرد یمنی ها در تغییر موازنه نبرد با سعودی، منابع رسانه ای انصارالله از توقیف دو فروند کشتی نظامی ائتلاف سعودی در سواحل بندر الحدیده خبر داده اند.

الجزیره شب گذشته و در خبری فوری اعلام کرد: ارتش یمن روز دوشنبه دو کشتی جنگی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را در آب‌های منطقه‌ای الحدیده توقیف کرد.

از سوی دیگر ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به طور رسمی به تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر یک یدک کش وابسته به این ائتلاف در سواحل الحدیده اذعان کرد.

این ائتلاف مدعی شد که این یدک کش به وسیله دو قایق توقیف شده است.

این یدک‌کش در حال انتقال یک سکوی حفاری وابسته به یکی از شرکت‌های کره‌جنوبی بوده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که جنبش انصارالله یمن خبر داد در صورتی که ثابت شود این کشتی متعلق به کره‌جنوبی باشد آن را آزاد خواهد کرد.

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی مدعی شد: در اواخر شب گذشته و هنگام حرکت یدک کش رابغ ۳ در جنوب دریای سرخ دو قایق که در متن آن افراد وابسته به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران قرار داشتند، آنرا ربودند. یدک کش در حال انتقال یک سکوی حفاری وابسته به یکی از شرکت های کره جنوبی بود. این عملیات تروریستی شبه نظامیان حوثی به مثابه تهدید واقعی و خطری است که این شبه نظامیان بر آزادی دریانوردی و تجارت جهانی دارند. شبه نظامیان حوثی مسئول سلامت افراد یدک کش چند ملیتی هستند و ائتلاف بین المللی به اقدامات علیه این شبه نظامیان برای حفظ امنیت منطقه ای و بین المللی ادامه می دهد.

امروز نیز مقامات محلی دولت سعودی در منطقه «مکه» کشته شدن دو نیروی نظامی سعودی به نام‌های «سعید الغامدی» و «بدر عیسى السلمی» را تأیید کردند.

دولت سعودی در روزهای دوم و سوم نوامبر (۱۱ و ۱۲ آبان) نیز کشته شدن پنج تن از نیروهای خود را در منطقه «جیزان» در مرز با یمن را تأیید کرد.

اعلام هر از چند گاه تلفات ارتش سعودی در جنوب یمن در حالی است که آمار رسمی به شدت سانسور می‌شود و از سوی دیگر مسئولیت حفظ امنیت مرزهای سعودی به دست مزدورانی از سودان و یمن است و طبق گزارش‌ها نظامیان سعودی از حضور در مناطق مرزی فراری هستند.

ائتلاف سعودی عملیات نظامی و محاصره همه جانبه علیه یمن را در ششم فروردین ۱۳۹۴ آغاز کرد. گذشت بیش از چهار سال از این جنگ اکنون دولت سعودی را به تکاپوی حل و فصل آبرومند جنگ و خروج از این معرکه وا داشته است./1360//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات