۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۲۷۶۹۹
آیت الله ری شهری:

مردم به پیروی از رهبر انقلاب دربرابر دشمنان ایستاده اند

مردم به پیروی از رهبر انقلاب دربرابر دشمنان ایستاده اند
آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه رهبری همانند کوهی استوار دربرابر دشمنان ایستاده اند، گفت: مردم به پیروی از ایشان است که سختی ها را تحمل و دربرابر دشمن مقاومت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در اهمیت راهنمایی مردم به مسیر صحیح زندگی، گفت: ارشاد جامعه و راهنمایی مردم به صراط مستقیم در حقیقت جهاد است.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ ثواب این مجاهدت از جهاد با دشمن خارجی بیشتر است، حتی طبق آیات الهی در حال جنگ نیز این وظیفه وجود دارد تا عده ای بروند و فقیه در دین شوند.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه بیان داشت: اصولا هدف از جنگ با دشمنان خارجی آن است که مردم به راه خدا و به مقصد اصلی انسانیت و آن هدف مطلوب هدایت شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هدف دشمنان از حمله به حوزه های علمیه را دشمنی آنان با دین دانست و ابراز کرد: طلبه ای که آمده معارف الهی را کسب کند و با تحصیل علوم دینی راه درست را به مردم نشان دهد و مبلغ دین باشد چه تقصیری دارد که مورد بی حرمتی و حمله معاندان قرار می گیرد؟!

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: دشمنان با حمله به حوزه های علمیه به دنبال آن هستند که طلبه تربیت نشود و کسی تمایل نداشته باشد به حوزه بیاید چون می دانند تا زمانی که روحانیت بر این کشور اشراف دارد ایران نوکر آنان نمی شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همانند کوهی استوار دربرابر دشمنان ایستاده اند، اظهار داشت: مردم به پیروی از معظم له است که سختی ها را تحمل می کنند و در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت دارند.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه روحانیت هرگز استقلال کشور را به حراج نمی گذارد، گفت: اگر امروز اغتشاشگران و منافقان برضد روحانیت شعار می دهند و با آن مخالفت می کنند به خاطر آن است که می خواهند با حذف روحانیت استقلال کشور را نابود کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت ولایی سنخیتی با مزدوران اجانب ندارد، خاطرنشان کرد: درایت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در طول این 40 سال نشان داد که روحانیت قابل حذف از صحنه جامعه نیست./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات