۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۸۹۸
در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا؛

دومین هم اندیشی علمی «فقه نظام ساز» برگزار می شود

دومین هم اندیشی علمی «فقه نظام ساز» برگزار می شود
دومین هم اندیشی علمی «فقه نظام ساز» در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین هم اندیشی علمی «فقه نظام ساز» با حضور اندیشمندان و صاحب نظران در تاریخ پنجشنبه 30 آبان راس ساعت 8 صبح در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می شود.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین خالد غفوری الحسنی عضو هیات علمی جامعه المصطفی و حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسالمی به بحث علمی خواهند پرداخت.

بر همین اساس حجت الاسلام همتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص اهداف این نشست، گفت: موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در راستای دغدغه مند سازی طلاب نسبت به تولید معرفت در حوزه فقه نظام ساز و نیز گفتمان سازی در حوزه فقه های تخصصی سلسله جلسات هم اندیشی را برگزار می کند.

وی افزود: نخستین جلسه هم اندیشی در سال 1397 با حضور اساتید و اندیشمندان مطرح برگزار و موضوعاتی حول محور چیستی فقه نظام و رویکرد شناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) اضافه کرد: فردا نشست دوم با محوریت و موضوع ماهیت و امکان فقه نظام توسط حجت الاسلام والمسلمین خالد الغفوری ارایه و نیز مولفه های اساسی در جهت تحقق فقه نظام توسط حجت الاسلام والمسلمین مختاری ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام همتی خاطرنشان کرد: این سلسله نشست ها در جهت شفاف سازی ابعاد موضوع ادامه خواهد یافت و بدیهی است یکی از مسائل مهم در گام دوم انقلاب اسلامی موضوع نظام سازی در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ برپایه حجیت شرعی و اهداف دین قرار دارد و تضمین کننده عنصر اسلامیت پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود./813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات