۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۲۷۹۵۷
درخواست جامعه اسلامی دانشجویان آذربایجان شرقی از قوه قضائیه؛

با اغتشاشگران برخورد شدید کنید

با اغتشاشگران برخورد شدید کنید
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای نوشتند، ‌قوه قضائیه با اغتشاشگران برخورد شدید کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی در بیانیه ای نسبت به وقایع روزهای اخیر واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: توجه ویژه به مستضعفان و اقشار کم برخوردار جامعه از تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌باشد، مردمی که همراه همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برهه‌های حساس تاریخی بوده و هستند.

اقدام و تصمیم سران قوا درخصوص افزایش قیمت 300 درصدی بنزین، به هر ترتیب و با هر نیّتی که انجام شده باشد، در عمل مشقت‌هایی را برای دهک‌های پایین جامعه به وجود آورده است که در برخی موارد نیازمند اقدامات مؤثر و آنی از سوی قوا می‌باشد.

این خواسته‌ها که در برخی از شهرها با اعتراضاتی همراه شده است، می‌تواند درصورت نادیده گرفته شدن و برخورد قهر آمیز موجبات بروز شکاف بین بدنه قوا و مردم شود. چرا که اعتراضات اصیل و مردمی مسالمت آمیز بوده و تنها با حضور برخی عوامل نفوذی و فرصت طلب به اغتشاشاتی چند بدل شده است.

پرواضح است عده‌ای فرصت طلب که مجال اظهار وجود و اظهار نظر را در عرصه سیاسی پیدا نکرده‌اند در این اتفاقات دنبال مصادره به مطلوب این اتفاقات هستند و در این میان کسانی که متضرر می‌شوند باز هم مردم هستند.

اقداماتی چون تخریب اموال عمومی و حمله به اتومبیل‌های مردم در خیابان‌ها و حتی جانباختن تعدادی از هموطنان، همان سناریوهایی هستند که در ادوار پیشین نیز توسط گروه‌های فتنه گر و منافق دنبال شده است و مردم با آن آشنا هستند.

فارغ از کم و کیف این تصمیم که سران قوا اتخاذ نموده‌اند و فارغ از اینکه همه سران با آن موافق بوده‌اند یا نه، خروجی این تصمیم در جامعه مشکلاتی را برای مردم و به ویژه اقشار پایین به وجود آورده است که لازم است هر یک از قوا در حل و رفع آن اقدام عملی اتخاذ نمایند.

مجلس، دولت و قوه قضائیه با وضع قوانین، اجرا و نظارت باید مانع تسری این افزایش قیمت در سایر کالاهای اساسی مردم شوند و عواید این افزایش قیمت را به زندگی دهک‌های پایین انتقال دهند. در این زمینه اقدامات چندی را می‌توان به شرح زیر لازم و ضروری دانست:

- دولت و نهادهای نظارتی باید با افزایش نظارت خود، راه را بر هرگونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی و آنچه که معیشت مردم را به خطر می‌اندازد، ببندند.

_ از مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت انتظار می‌رود نقش نظارتی ویژه بر دولت و تحقق تخصیص 50 درصد درآمد حاصله از افزایش نرخ بنزین به مردم را دنبال نمایند. نحوه و میزان نظارت و پیگیری نمایندگان مجلس قطعاً ملاک اصلی در انتخابات پیش رو برای انتخاب گزینه مطلوب از سوی مردم خواهد بود.

- قوه قصائیه نیز انتطار می‌رود با خاطیان و همه کسانی که از قانون عدول می‌کنند و از فضای پیش آمده به نفع خود فرصت طلبی می‌نمایند، برخورد جدی و به دور از مصلحت سنجی انجام دهد.

- می‌باید سریعاً نظرات کارشناسی در باب مخالفت و موافقت با این طرح از سوی رسانه ملی در قالب مناظره و گفت و گو به اطلاع مردم رسانیده شود تا همه اقشار در مورد این تصمیم قانع شوند.

- اطلاع رسانی سریع و دقیق در مورد اقدامات انجام شده و تنویر افکار عمومی بخش مهم دیگری است که باید همه بخش و به ویزه صداو سیما بدان بپردازند.

امید است با همکاری قوای سه گانه و جلب مشارکت مردمی و تشکل‌ها بتوان بر این التهابات ساختگی و مورد حمایت ضد انقلاب فائق آمد و امید دشمنان انقلاب را به ناامیدی بدل ساخت.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه دانشگاه بناب و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات