۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۰۳۷

تجلیل از برگزیدگان و نخبگان تبلیغی با حضور آیت الله نوری همدانی

تجلیل از برگزیدگان و نخبگان تبلیغی با حضور آیت الله نوری همدانی
مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد علامه طباطبایی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی به همراه تجلیل از نخبگان تبلیغی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد علامه طباطبایی و دهمین گردهمایی انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه شخصیت هایی مانند آیات مقتدایی، میرباقری، حجج اسلام و المسلمین پورمحمدی، رفعتی، تقوی و اساتید و فضلای حوزه حضور داشتند.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گزارشی از فعالیت های خود در زمینه تقویت فعالیت های مساجد و حوزه علمیه در مراغه ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تأکید کرد: امروز نمی توان به تبلیغ سنتی اکتفا کرد هر چند که تبلیغ سنتی لازم اما کافی نیست، بهره گیری از ابزارهای تازه روز اهمیت ویژه دارد و حوزویان و دانشگاهیان که طلایه دارن فرهنگی جامعه هستند و باید تمام تلاش خود را از وسایل ارتباط جمعی به کار گیرند و مردم را هدایت کنند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه با قدمت 12 قرن باید پایگاهی استنادی داشته باشد که خوشبختانه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده اما باید به جایی برسیم که تمام پروژه های تحقیقاتی محققان حوزوی در حوزه درجه علمی بگیرند و دنبال جاهای دیگر نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب جایگاه حوزه و حوزویان باید تبیین شده باشد، گفت: باید از استفاده از عناوین مشمئز کننده معادل بپرهیزیم، این که گفته شود که یک حوزوی چند سال بخواند و معادل ارشد و دکترا تلقی شود توهین به حوزه است، قطعا مسؤولان حوزه و بزرگان باید در این زمینه اقدام کنند و باید به جایگاه حقیقی علمی، عملی و اخلاقی حوزه برسیم و نظام اسلامی را به جایگاه واقعی آن در جهان برسانیم.

در ادامه مرتضی نجفی قدسی اظهار داشت: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب همه ملت توجیه شدند و صف خود را از اشرار و آشوبگران جدا کردند، مردم در راهپیمایی امروز اعلام کردند که به بی تدبیری و آشوب و بلوا معترض هستند، آشوب و اغتشاش کار مردم نیست بلکه به فرموده رهبر انقلاب دشمنان چنین کارهایی انجام می دهند در آینده دست های پشت پرده عیان می شود.

نجفی قدسی با بیان این که انتظار مردم از دولتی که نام تدبیر و امید را انتخاب کرده این است که بی تدبیری نکند، ابراز داشت: تصمیم مهمی مانند افزایش قیمت بنزین ناگهان اجرایی می شود و حتی بزرگان توجیه نبودند چه برسد به مردم، در اینگونه مسائل باید مردم را توجیه و مسائل را تبیین کرد.

وی عنوان کرد: مردم سختی ها را برای حفظ نظام تحمل می کنند چرا که نظام را راحت به دست نیاورده اند که راحت از دست دهند از این رو پای نظام تا آخر ایستاده اند، چرا هزینه بیهوده به نظام تحمیل می شود؟ چرا بدون این که مردم توجیه شوند تصمیمی مهم اتخاذ می شود که مردم معترض شوند و دشمن سوء استفاده کند؟

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: مردم بسیار خوب و آگاهی داریم که مسؤولان باید قدردان آن ها باشند و برای حل مشکلات آن ها تلاش کنند که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین تقوی سخنرانی کرد و گفت: امام راحل در بالاترین جایگاه علمی و اخلاقی و انقلابی قرار داشتند اما در نهایت تواضع بودند و برخی مدعیان هرگز توفیق نداشتند از کوثر وجود ایشان جرعه ای بنوشند، امام با درایت خود انقلاب را به پیروزی رساندند و به عالی ترین نحو  نظام را مدیریت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که امام راحل اسوه مقاومت و صبر بودند، ابراز داشت: امام به واژه های ولایت، عدالت، حکومت، ایثار، جهاد و عشق جان تازه بخشید و گرد غربت از چهره مظلوم دین و دیانت زدود و هرگز در برابر تفرعن دشمنان و قارون ها سر فرود نیاورد.

وی عنوان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که میراث گرانبهای امام راحل به دست با کفایت شخصیتی سپرده شد که درایت، شجاعت، فقاهت، زهد و عرفان را در خود جمع کرده است؛ امروز باید اندیشه های امام و رهبری را نشر دهیم و عظمت وحدت اسلامی را به نمایش بگذاریم؛ به تبعیت از رهبر عزیزمان به مبارزه با دشمنان ادامه می دهیم و نظام و رهبری را تنها نخواهیم گذاشت.

در بخش پایان برنامه نیز حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمنان و ضد انقلاب برای آشوب ها و اغتشاشات اخیر سرمایه گذاری ویژه ای کرده بودند، اظهار داشت: کشورهای استکباری، ضد انقلاب و منافقان همه در یک صف علیه ملت ایران وارد صحنه شدند، همان کشورها و افرادی که در 8 سال جنگ تحمیلی بر سر مردم ایران بمب می ریختند امروز ادعای دلسوزی برای مردم ایران دارند!

وی ادامه داد: همه دشمنان متحد شدند و به میدان آمدند و تصور کردند که کار تمام است اما نمی توانند درک کنند که اسلام در عمق وجود مردم چه اثری دارد، مردم عزت و عظمت می خواهند و حاضر به تحت سیطره رفتن دشمنان نیستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تمام توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی و مردم ایران نقش برآب است، ابراز داشت: باید همواره هوشیار باشیم و بدانیم که دشمنان در کمین هستند و قصد ضربه زدن به مردم دارند.

وی عنوان کرد: دشمن نقشه کشید که مردم را در برابر حکومت قرار دهند، جالب است کسانی که مردم ایران را با بمب ها و سلاح های خود نابود کردند امروز دم از حقوق بشر می زنند، دشمنان مردم ایران و مسلمانان را نشناخته اند چرا که مردم هیچگاه به دشمن فرصت سوء استفاده نمی دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم سالیان دراز تحت سیطره آمریکا و استبداد بودند اما با انقلاب اسلامی کرامت خود را باز یافتند و توانستند با جهاد دشمنان را شکست دهند، باز هم دشمن اقدامی کند باید بداند که مجددا شکست خواهد خورد اما باید در حوادث هوشیار باشیم.

در پایان از آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی به سبب تالیف کتب در علوم و معارف اسلامی و تاریخ زندگانی پیامبران و ائمه اطهار(ع) و تصحیح و تحقیق کتب حدیثی و تفسیری مانند تفسیر عیاشی که با مقدمه مرحوم علامه طباطبایی در شصت سال پیش منتشر شده است، تقدیر شد که فرزند آیت الله رسولی به نمایندگی از وی لوح تقدیر را دریافت کرد.

همچنین از حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی به سبب تلاش در تبلیغات دینی در عرصه داخلی و خارجی و سطح بین المللی و نشر کتب ارزشمند و همچنین احیای آثار و مکتوبات علامه طباطبایی تجلیل به عمل آمد .

در ادامه این برنامه، از حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی که سالیان متمادی در جایگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، فعالیت های فرهنگی و امامت جمعه و جماعات در تبلیغات اسلامی اثرگذار بود، تجلیل شد.

تجلیل از آیت الله سید محمدمهدی میرباقری به سبب بیان اثرگذار در منابر به عنوان نماینده جامعه منبری های کشور و تکریم از حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه به سبب تلاش در تبلیغ و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) در جایگاه امامت جمعه و جماعت و گسترش حوزه های علمیه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان از خانواده حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری که سالها در منبر وعظ و خطابه با صدای دلنشین خود ذاکر اباعبدالله الحسین(ع) بود و کتاب ارزشمند به ساحل سخن را برای استفاده فضلاء و طلاب و اهل منبر تألیف کرده است، هم تجلیل بعمل آمد و تکریم شدگان هدایای خود را از دستان حضرت آیت الله نوری همدانی دریافت کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات