۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۲۱۰

سومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش چهل سال قانون اساسی برگزار شد

سومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش چهل سال قانون اساسی برگزار شد
سومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش «چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ ظرفیت ها، دستاورد‌ها و چشم اندازها» برگزار شد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سومین و آخرین جلسه شورای سیاستگذاری همایش «چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ ظرفیت‌ها، دستاورد‌ها و چشم اندازها» با حضور دکتر میرمحمد صادقی، حجت‌الاسلام محمد مصدق، لعیا جنیدی، کدخدایی، ره‌پیک و صادقی‌مقدم (اعضای شورای سیاستگذاری همایش)، ابوالفضل درویشوند دبیر کمیته علمی همایش و محمد بهادری جهرمی دبیر کمیته اجرایی همایش در محل شورای نگهبان برگزار شد.
 
ره‌پیک دبیر کمیته همایش با تشریح اقداماتی که پیش از برگزاری همایش صورت گرفته است، گفت: همایش چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه سال جاری و در دو قسمت علمی و رسمی برگزار خواهد شد که از رؤسای قوه قضاییه و قوه مقننه جهت سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنان خود گزارشی از روند مصاحبه با کسانی که در جریان تصویب قانون اساسی بودند، ارائه کرد.

ابوالفضل درویشوند دبیر کمیته علمی همایش در ادامه این جلسه از روند داوری مقالات علمی این همایش و پیش‌نشست‌هایی که تاکنون برگزارشده گزارشی ارائه کرد و تصریح کرد: در این همایش قرار است ضمن نمایش دادن اسناد قانون اساسی از مشروطه تاکنون، از سه جلد کتاب که توسط همکاران این پژوهشکده در حوزه قانون اساسی به نگارش درآمده، رونمایی شود.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای جلسه به موضوعات مختلفی از جمله شکل و نحوه برگزاری همایش، عناوین و محور‌های آن و تلاش در جهت غنی‌سازی محتوایی همایش و غیره به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

گفتنی است همایش «چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ دستاوردها، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازها» به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال تصویب قانون اساسی، به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری قوای مجریه، قضائیه و مقننه و مشارکت مراکز دانشگاهی و پژوهشی برجسته کشور، روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
محمد قمین
ارسال نظرات