۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۲۸۲۲۴
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

لیست امید مردم را ناامید کرده است

لیست امید مردم را ناامید کرده است
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه لیست امید مردم را کاملا از تحول، ناامید کرده است، گفت: کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد‌.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در همایش اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این شورا، با بیان اینکه باید در مدیریت کشور و دولت تغییراتی ایجاد شود، گفت: از سال 1380 در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری برخی اختلافات و هماهنگی‌هایی در جریان اصولگرایی بوده و جبهه متحد و سازوکارهای متعددی نیز فعال بوده‌اند.

وی افزود: در انتخابات مجلس سال 94 لیست تهران مورد اقبال واقع نشد، تصریح کرد: در آن دوره اساتید و صاحب نظران چندان قانع نشده بودند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گزینه واحد حاصل شد و عملکرد بهتری را شاهد بودیم، یادآور شد: یکی از انتقادات این بود که در آن جبهه (جمنا) نمایندگان طیف‌های مختلف و بانوان و رسانه‌ای‌ها حضور نداشتند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی شورای ائتلاف شکل گرفت و ما از 14 حزب برای حضور در شورای ائتلاف دعوت کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به حضور بر خی فعالان ادوار تشکل‌هایی دانشجویی در شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: اصل کار میدانی ما در استان‌هاست و 200 شهرستان مجمع عمومی تشکیل داده‌اند تا کار را پیش ببرند.

این فعال سیاسی با اشاره به لزوم نظرخواهی از مردم و عدم تصمیم گیری در اتاق‌های دربسته گفت: هر شیوه نقص‌هایی دارد اما در این دوره به دلیل جامعیت کار، جامعه روحانیت نیز که قبلا انتقاداتی داشت در این دوره، سه نماینده در شورا دارد.

وی با اشاره به آغاز جلسات با احزاب و رسانه‌ها از جمله در خانه احزاب تصریح کرد: باید درباره عبور از بحران‌ها فکر و تصمیم‌گیری شود و از این رو باید در اینگونه نشست‌های تخصصی همفکری شود.

حسینی با بیان اینکه اساتید بهتر از هرکسی می‌‌توانند به نقد وضع موجود و ارائه راهکار بپردازند، اظهار داشت: یک کار گروه محتوا و گفتمان تشکیل شده که مسئولیت آن نیز بر عهده آقای زاکانی است که مسائل مختلف را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه درباره نظارت مجلس فعلی انتقادات بسیاری وجود دارد گفت: مجلس و به ویژه نمایندگان تهران در این حوزه ضعیف عمل کرده‌اند و به همین دلیل مردم هنوز نمایندگان خود را نمی‌شناسند درحالی که نمایندگان تهران همیشه در دوره‌های گذشته جریان‌ساز و پیشقراول بوده‌اند.

وی با بیان اینکه لیست امید چنین وضعیتی را ایجاد کرده به طوری که مردم کاملا از تحول ناامید شده‌اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ساختار بودجه، نظام بانکی و رونق تولید باید متحول شود و از این رو کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد‌.

حسینی با بیان اینکه سال 88 شورش اشرافیت بود اما در این دوره دشمنان به میان مردم آمده و بر روی فشار اقتصادی دست گذاشته‌اند تصریح کرد: در زمینه عملکرد نامناسب مسئولان می‌توان به نوع فعالیت شهرداری در برف اخیر نیز اشاره کرد که شهر کاملا دچار مشکل شده بود از این رو باید تغییرات و تحولات مناسبی در ترکیب مجلس صورت گیرد و با حضور مردم و نخبگان شرایط کشور تغییر کند.

وی به تشریح وضعیت فعلی کشور پرداخت و اظهار داشت: اخیراً شاهد برخی ناآرامی‌ها در بعضی نقاط کشور بوده‌ایم چراکه در قضیه بنزین، افکار عمومی و حتی خواص از تغییرات خبر نداشتند درحالی که در طرح هدفمندی یارانه‌ها ما شاهد اقناع افکار عمومی بودیم.

محمد قمین
ارسال نظرات