۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۲۸۲۴۵

برخورد با پرونده‌های گران‌فروشی در ایلام بدون نوبت انجام می‌شود

برخورد با پرونده‌های گران‌فروشی در ایلام بدون نوبت انجام می‌شود
ممنوعیت افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ بنزین در استان ایلام با شدت در حال کنترل است و مسئولان در تلاش‌اند تا با رصد دقیق بازار هر گونه افزایش قیمت را کنترل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، قیمت کالاهای اساسی پس از گران شدن قیمت بنزین در روز جمعه تغییری نکرده است اما برخی‌ها از موقعیت پیش‌ آمده سوءاستفاده کرده و بدون مجوز قیمت‌ها را بالابرده‌اند. هر چند که این افزایش قیمت محسوس و در همه کالاها نبوده اما تعدادی از مغازه‌داران کالای خود را بالای قیمت واقعی می‌فروشند.

ابلاغیه دادستان کل کشور به دادستانی‌های استان‌ها، دادستان ایلام را بر آن داشت تا به سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف استان ایلام ابلاغ کند که «با سوءاستفاده‌کنندگان که بخواهند به بهانه افزایش قیمت بنزین، گرانی ایجاد‌کنند سخت‌گیرانه برخورد شود و به مردم نیز اطلاع رسانی شود که هر کجا احساس کردند حقشان ضایع‌ شده برای احقاق حق خود به دادستان محل سکونت خود مراجعه کنند».

دادستان ایلام در ابلاغیه خود تاکید داشته است که «دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم و برخوردهای قانونی با متخلفان به عمل بیاورند».

افزایش نظارت‌ها، دقت در رصد بازار

یارالله نصیری در ارتباط با نظارت بر بازار اظهار داشت: با هرگونه گرانفروشی و ایجاد التهاب در بازار ایلام به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: علاوه بر افزایش نظارت‌ها، با دقت بازار را رصد که افزایش قیمتی را شاهد نباشیم و تا امروز گزارشی مبنی بر تخلف از روند عدم افزایش قیمت‌ها به سامانه‌های نظارتی واصل نشده است.

به گفته نصیری گشت‌های ویژه با موضوع تخلف گران‌فروشی پس از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین در این استان ایلام فعال و این فعالیت فعلا بازار را در کنترل خود دارد.

افزایش ‌گشت‌های نظارتی ثابت و سیار تعزیرات در ایلام

علیرضا لطفی علی‌آبادی نیز اظهار داشت: آغاز گشت‌های ویژه با موضوع تخلف گران‌فروشی پس از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین در این استان انجام‌ شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: همچنین تعدادی از دست‌فروشان اقدام به افزایش قیمت کالاهای خودکرده بودند که برای آن‌ها نیز در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل شد.

لطفی ادامه داد: تمامی شعب تعزیرات حکومتی در استان بدون نوبت پرونده‌های مربوط به تخلف گران‌فروشی را رسیدگی و در کمترین زمان حکم متخلف را صادر می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام ادامه داد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته از سوی شورای تأمین و همکاری اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مشکل خاصی در ایلام ایجاد نشده است.

لطفی بیان کرد: پل ارتباطی مردم با تعزیرات تلفن گویای 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و تارنمای t135.ir است.

ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام حق افزایش کرایه ندارند

نورالله دلخواه اظهار داشت: باوجود سهمیه‌بندی بنزین و افرایش نرخ آزاد آن، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای این اداره‌ کل حق هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه ندارند و اقدام خودسرانه منجر به ابطال کارت هوشمند راننده و ناوگان خواهد شد.

مدیرکل پایانه‌ها و امور حمل و نقل استان ایلام افزود: تغییرات قیمت سوخت، مدیریت حمل‌ و نقل عمومی را می‌طلبد و باید با نگاه مثبت به این تحول نگریست که در این راستا و در دو ماه آینده سامانه‌ای برای ارزیابی میزان مصرف بنزین در سواری کرایه‌ها طراحی می‌شود که بر این اساس پیمایش بنزین و سوخت مصرفی در اختیار ناوگان سواری کرایه قرار می‌گیرد.

دلخواه ادامه داد: با توجه به تخصیص سهمیه مناسب به ناوگان سواری کرایه، به‌طور قطع مسافران اشتیاق بیشتری به استفاده از ناوگان سواری کرایه نشان خواهند داد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی باید باور داشته باشیم که تمهیدات با بررسی‌های مختلف انجام‌ شده و نتایج مثبتی به بار خواهد آورد و با صبوری و دقت نظر مردم ثابت خواهد شد که نتیجه این امر به تقویت قوای قشر ضعیف بر خواهد گشت.

مدیرکل پایانه‌ها و امور حمل و نقل استان ایلام ابراز امیدواری کرد: در راهکارهای جدید، حمل‌ و نقل عمومی تقویت و دارای جایگاه ویژه‌ای دارد.

افزایش قیمت بنزین تأثیری در لوازم‌خانگی ندارد

رئیس اتاق اصناف ایلام هم با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در قیمت تمام‌ شده لوازم‌ خانگی تأثیر ندارد، گفت: هیچ تغییری در قیمت‌های بازار رخ نداده است و فعالان صنف لوازم‌ خانگی هم هیچ علاقه‌ای به افزایش قیمت‌ها ندارند چرا که این افزایش عرضه لوازم‌ خانگی را کاهش می‌دهد.

هواسین با بیان اینکه قیمت لوازم‌خانگی به نرخ ارز وابسته است تصریح کرد: در این بخش با ثبات و کاهش قیمت روبه‌رو هستیم و این مسئله نیز نمی‌تواند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه حمل‌ و نقل لوازم‌خانگی با خودروهای گازوئیلی انجام می‌شود، ادامه داد: از آنجا که قیمت گازوئیل تغییری نیافته است، بنابراین افزایش قیمت بنزین در قیمت تمام‌ شده لوازم‌خانگی نیز تأثیر ندارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت
آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی زرندی معروف به میرمحمدی زرندی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در سن ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت
0
0