۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۴۰۹
روحانی جانباز دفاع مقدس خواستار شد؛

لزوم تقویت روحیه و تفکر بسیجی در حوزه های علمیه

لزوم تقویت روحیه و تفکر بسیجی در حوزه های علمیه
حجت الاسلام علیدوست قزوینی با اشاره به لزوم توجه به سیره علما و بزرگان بسیجی در حوزه تأکید کرد که این نهاد مقدس نباید از حالت مردمی و خودجوش بودن خارج شود.

حجت الاسلام علی علیدوست قزوینی روحانی جانباز و آزاده دفاع مقدس و فعال فرهنگی بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بسیج را یک نهاد مردمی و خودجوش دانست و اظهار داشت: بسیج نهادی است که از میان مردم جوشیده و در حوزه علمیه هم ضرورت آن حس می‌شود.

وی توجه علما و روحانیان را به نهاد بسیج و عضویت در این عرصه ضروری خواند و گفت: در ارتباط با بسیج نمی‌شود دستوری عمل کرد بلکه باید تشویق و ترغیبی صورت بگیرد که طلاب و علما با میل و رغبت وارد این عرصه شوند که در این صورت تأثیر گذار می‌شود.

نویسنده کتاب «خداحافظ آقای رییس» تصریح کرد: بسیج یک نهاد درون مردمی است بنابراین نباید آن را دچار چارت های سازمانی و امثال این برنامه کرد، بنابراین در حوزه علمیه هم اگر بخواهیم دستوری عمل کنیم و این طوری وارد شویم بی نتیجه می ماند.

ت/افزایش روحیه بسیجی در حوزه ها ضرورت دارد

وی با اشاره به لزوم توجه به سیره علمای بسیجی در حوزه خاطرنشان کرد: مهم آن است که ببینیم سیره بزرگان چطور بوده و آنها چطور عمل می کردند؛ شهدای محراب از جمله بزرگان حوزه محسوب می شوند و یا شهدای دفاع مقدس از حوزه بسیار زیاد بودند.

حجت الاسلام علیدوست قزوینی اضافه کرد: طلاب و روحانیون بسیجی باید حالا همین طور عمل کنند یعنی امثال شهید دستغیب و شهید مدنی را الگو قرار بدهند چراکه این ها خودشان از جمله بسیجی هایی بودند که در جبهه هم حضور پیدا می کردند.

وی عنوان کرد: در میان آزاده های روحانی نیز بهترین الگو و نمونه بسیجی حجت الاسلام والمسلمین مرحوم ابوترابی بود که کار ایشان خدمت به انسان و انسانیت بود و شعار خودش را خدمت گذاری خلق قرار داده بود.

این فعال فرهنگی در بخش پایانی این گفت‌وگو با بیان این که بسیج موجب توجه قلوب می‌شود، گفت: ما در حوزه اگر بسیجی شدیم باید اول خودمان پاک باشیم تا بتوانیم به جامعه خدمت کنیم، بنابراین اگر با این ایده و تفکر وارد بسیج بشویم می توانیم منشأ خدمات زیادی برای اسلام و مسلمین باشیم./1330/ج

ارسال نظرات