۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۴۶۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله میرمحمدی با قلم، بیان و قدم خود از انقلاب اسلامی دفاع کرد

آیت الله میرمحمدی با قلم، بیان و قدم خود از انقلاب اسلامی دفاع کرد
استاد حوزه علمیه قم فقدان مرحوم آیت الله میرمحمدی را ضایعه بزرگی برای حوزه ها و جامعه دانست و گفت: آیت الله میرمحمدی با قلم، بیان و قدم خود از انقلاب اسلامی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم ترحیم مرحوم آیت الله سید ابوالفضل میرمحمدی نماینده فقید خبرگان رهبری و عضو فقید جامعه مدرسین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه دنیا گذرگاه بوده و انسان رهگذر آن است، گفت: دنیا محل ماندن نیست و انسان مدتی کوتاه در آن خواهد ماند و سپس به سوی سرای آخرت و جاودان عزیمت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اموال و مقامات دنیوی تا زمان مرگ بیشتر انسان را همراهی نمی کند، ادامه داد: انسان در زمان محدود و کوتاه دنیا باید تلاش کند تا سرای آخرت خود را بسازد؛ بر اساس آیات قرآن کریم انسان هرچه در دنیا تلاش کند و در راستای آبادانی سرای آخرت خود بکوشد نتیجه آن را در قیامت خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد سرمایه های مادی را فناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: از مسائلی که ماندگار بوده و هیچگاه از بین نمی رود «علم توأم با ادب» است؛ اگر انسان در پی دانش افزایی بوده و همزمان ادب و اخلاق خود را نیز اعتلا و ارتقا بخشد بدون شک شخصیتی والا و وارسته پیدا خواهد کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه علم مسیری است که انسان را به خداوند متعال می رساند، مطرح کرد: علم آموزی از جایگاه با اهمیتی در اسلام برخوردار است تا جایی که پیامبر اکرم(ص) در روایتی علم آموزی را برای هر مرد و زن مسلمانی واجب و فریضه دانسته اند.

وی با تأکید بر اینکه هر مقدار بر علم انسان افزوده شود بر ارزش و اعتبارش نیز افزوده خواهد شد، اظهار داشت: انسانی که دارای علم و پختگی علمی باشد برای  جامعه کارآمدتر خواهد بود؛ از همین جهت در روایات آمده است که مرگ شخص عالم ثلمه و خلأ دانسته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به جایگاه علوم دینی ابراز داشت: از میان همه علوم، علوم دینی از جایگاه بالاتری برخوردار است، زیرا مستقیماً با سرنوشت انسان در ارتباط بوده و اگر انسانی نسبت به احکام دینش آشنا نباشد قطعاً سقوط خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تبیین زندگینامه و تألیفات مرحوم آیت الله میرمحمدی به شخصیت علمی این عالم وارسته اشاره و عنوان کرد: ایشان از شخصیت هایی هستند که عمر خود را در علوم دینی ای همچون تفسیر و فقه صرف کرده و جلسات و مباحثات با محتوایی در این زمینه با اعضای جامعه مدرسین برپا می کردند.

وی فقدان مرحوم آیت الله میرمحمدی را ضایعه بزرگی برای حوزه ها و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در دوران خفقان طاغوت از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بوده و پس از انقلاب اسلامی در خدمت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و با قلم، بیان و قدم خودشان اسلام و انقلاب اسلامی را یاری کردند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات