۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۴۶۶
سخنگوی سپاه:

۴۰ سال دوم انقلاب دوران شکست‌های پی در پی دشمن است

۴۰ سال دوم انقلاب دوران شکست‌های پی در پی دشمن است
سخنگوی سپاه گفت: انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیار ارزنده و قابل تأملی داشته و ۴۰ سال دوم دوران شکست‌های پی در پی دشمن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه امروز(دوشنبه) در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی گفتمان سومی را در دنیا مطرح کرد؛ تا قبل از انقلاب اسلامی هرکس می‌خواست جنبشی انجام می‌داد باید راه و روش کمونیست‌ها را در پیش می‌گرفت و نظام‌های موجود را سرنگون و نظام جدید را با تکیه بر توده مردم شکل می‌داد.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: اما انقلاب اسلامی در بهمن 57 به رهبری یک مرجع تقلید و یک روحانی مبارز و فهیم با گفتمان انقلاب اسلامی پا به میدان سیاست و اجتماع گذاشت، هرچند احیای گفتمان قرآن کریم و تعالیم اهل‌بیت (ع) بود اما فصل جدیدی گشود.

سردار شریف عنوان داشت: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی بود که نفوذ خوبی در بین کشورهای دنیا پیدا کرد و بخشی از افکار عمومی را به خود معطوف کرد همان که امروز آن را جبهه مقاومت می‌نامیم.

وی بیان کرد: صدور بیانیه گام دوم انقلاب در واقع یک رویداد مهم است چهل سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود همه موانع و کم‌تجربگی‌ها، پیشرفت‌های خارق العاده ای داشتیم و همچنین این چهل سال مبارزه مداوم برای تثبیت گفتمان انقلاب بوده است.

مسئول روابط‌ عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب موتور محرکه برای چله دوم، جوانان را خطاب قرار دادند هرچند فرمودند از تجربه نسل اول به خوبی استفاده شود.

وی گفت: ما راهبرد رسانه‌ای می‌خواهیم که گذشته را خوب تصویرسازی کند، حال را ترسیم و آینده را خوب تبیین کند راهبرد دشمن در فضای رسانه‌ای و تبلیغی است اکنون شاه‌بیت رفتار رسانه‌ای دشمن از آغاز پیروزی انقلاب یک جمله و آن اثبات ناکارآمدی نظام دینی برای اداره کشورها از جمله ایران در قرن حاضر است.

سردار شریف خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی‌های مختلف و تحلیل‌های ناقص در اذهان عمومی ناکارآمدی نظام را بنشاند؛ همچنین راهبردهای تاکتیکی دشمن این است که ابتدا تلاش کند مردم را از گذشته و انقلاب پشیمان کنند و شرایط امروز را هم بحرانی و سخت و غیرقابل ادامه تلقی کند.

وی ابراز داشت: دشمن درصدد است شرایط آینده را بسیار مأیوس در ذهن و روح جامعه ما بازسازی کند.

سردار شریف با بیان اینکه جمعیت دوران انقلاب 34 تا 35 میلیون نفر بود و حالا 80 میلیون ، عنوان کرد: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت امروز که عمدتا جوان و نوجوان هستند رژیم ستم‌شاهی و مبارزات امام (ره) و روحانیت و چپاول و غارتگری رژیم و ظلم و جور به این ملت را ملموس و عینی درک نکردند هرچند چیزهایی شنیدند.

وی اضافه کرد: گزاره‌ای را دشمنان مطرح کردند که نمی‌گذاریم مردم ایران چهل‌سالگی انقلاب را جشن بگیرند آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند میوه رسانه‌ای خود در افکار عمومی را بچینند .

سخنگوی سپاه گفت: دشمن در سه راهبرد مشخص با بهره‌گیری از انقطاع نسلی فشار رسانه‌ای را اعمال می‌کند هر روز یک گزاره و پیام جدید تولید می‌کند که ما یا به دلیل کم‌تجربگی یا نداشتن نیروهای حرفه‌ای یا کم‌کاری نتوانستیم کارکرد نظام در چهل سال گذشته و چهره منحوس پهلوی را به نسل جوان انقلابی آگاهی‌بخشی کنیم و طبیعی است جوان امروز به دلیل عدم شناخت و رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای دشمن دچار چالش جدی شود و شبهه پیش آید.

وی تأکید کرد: باید رسانه‌ای‌ها به باور و یقین قطعی برسند که انقلاب اسلامی در مقابل چه پدیده‌ای قد علم کرده و چه نظامی را سرنگون و دست چه کسانی را از منافع این کشور کوتاه کرده است تا بعد بتوانند مبلّغان خوبی برای دستاوردهای انقلاب باشند.

وی افزود: پشت هر رسانه‌ای صاحبی نشسته که اهداف خاصی دنبال می‌کند، در حوزه افزایش سواد رسانه‌ای رسالت بزرگی داریم، جامعه ما هر روز بیشتر احساس نیاز به این موضوع را دارد.

سردار شریف اظهار کرد: نداشتن سواد رسانه‌ای و رفتار حرفه‌ای دشمن امنیت روزمره جامعه را به هم می‌ریزد.

وی گفت: نداشتن رهبران معقول و مقبول شایسته و دوراندیش یکی از مشکلات ملت‌ها است اگر بیانات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) در درس خارج نبود حتما شرایط بدتر و فرصت بیشتری برای سوءاستفاده دشمن بود آن بیانات به سرعت کمک کرد صف مردم از اغتشاش‌گران جدا شود و رفتار خوبی از نخبگان هم شاهد بودیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این شکست پرونده جدیدی برای دشمن ایجاد کرد، او در پرونده داعش و کومله و فتنه 88 و... شکست خورده بود، دشمن روی مقطع جدید حساب ویژه باز کرده بود اما به برکت هوشمندی ملت و درایت رهبری و جانفشانی نیروهای امنیتی این هم گذشت اما جا دارد رسانه تلاش خود را در آگاه‌سازی افکار عمومی به‌کار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع بنزین و پالایشگاه فنی و به‌روز است، ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در سه شیفت 3 هزار جوان را به کار گرفت و در تولید بنزین مشکل خاصی نداریم.

سردارشریف با ذکر این مطلب که دشمن حسابگر است، تأکید کرد: کسی نمی‌تواند با امنیت جمهوری اسلامی و حوزه دفاعی و امنیتی آن مبارزه کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین بن‌بست در یک کشور عدم توانمندی نظامی در حوزه دفاع از امنیت است، بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار ارزنده و قابل تأملی داشته و 40 سال دوم دوران شکست‌های پی در پی دشمن است.

وی عنوان کرد: امروز پنج میلیون دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که این عدد معادل جمعیت بعضی کشورها که داعیه‌دار هستند، دلیل ندارد غلوآمیز رفتار کنیم به مطالبه هم باید بپردازیم، امیدهای واقعی و روشنی وجود دارد که با تکیه بر آن‌ها به گام دوم ورود کنیم./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات