۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۴۸۱
آیت الله حسینی قزوینی:

مبلغان از بیان مطالب فتنه انگیز پرهیز کنند

مبلغان از بیان مطالب فتنه انگیز پرهیز کنند
آیت الله حسینی قزوینی با بیان اینکه مبلغان باید در ایام فاطمیه از بیان مطالب فتنه انگیز پرهیز کنند، گفت: باید در برخورد با اهل سنت از اهل بیت (ع) الگو گیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی در همایش تجلیل از مبلغین اربعین حسینی که در سالن همایش های دارالشفا برگزار شد، به تبیین ویژگی های مبلغ نمونه از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و افزود: یکی از ویژگی ها مبلغ نمونه پروا از خداوند متعال است.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) یکی دیگر از ویژگی مبلغ نمونه را شجاعت دانست و گفت: در مسیر تبلیغ نباید از طعنه و مشکلات ترس به دل راه داد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر مبلغین برای خدا کار کنند و از مذمت دشمنان هراس نداشته باشد خداوند کید دشمنان را خنثی می کند.

وی اخلاص را دیگر ویژگی مبلغ نمونه دانست و عنوان کرد: مبلغ برای خدا کار می کند و حساب و کتاب او نیز با خداست.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان اینکه رمز موفقیت مبلغین شناخت جامعه هدف است، ابراز کرد: باید مبلغین ویژگی ها و نیاز های مخاطبین در نظر بگیرند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: مبلغین باید براساس نیاز جامعه به تبلیغ بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغین باید توجه داشته باشند که در ایام فاطمیه از بیان مطالب فتنه انگیز پرهیز کنند، گفت: باید در برخورد با اهل سنت از اهل بیت (ع) الگو گیری کنیم.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تحریک شیعه و سنی علیه یکدیگر هستند، عنوان کرد: اطلاعات دقیق وجود دارد که از طرف عربستان سعودی برخی هیئات در قم برای تهیه محتوا و ویدئو های تفرقه انگیز تامین مالی شده اند.

وی با بیان اینکه مبلغین باید نگاه پدرانه نسبت به جوانان داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به جذاب بودن معارف اهل بیت با فراگیری و انتقال آن به جوانان، جوانان جذب این معارف می شوند.

آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به اینکه باید جامعه هدف مبلغین جوانان باشند، گفت: باید با برگزاری دوره های مختلف مبلغین پاسخگو شبهات در فضای مجازی باشند.

وی با بیان اینکه یک جلسه مناظره می تواند صد ها برابر سخنرانی تاثیرگذاری داشته باشد، عنوان کرد: مبلغین باید از اشعار و داستان های مناسب در محتوای تبلیغی خود استفاده کنند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات