۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۵۱۵
حجت الاسلام صادقی:

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ سال آینده کشور را تضمین می‌کند

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ سال آینده کشور را تضمین می‌کند
نماینده، ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: اگر بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک منشور مدیریت در اداره‌های دولتی پیاده کنیم، ۴۰ سال روشنی در پیش داریم.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی درباره فرارسیدن هفته بسیج و فلسفه وجود بسیج به فرمان حضرت امام راحل با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: اما راحل درباره بسیج فرمودند: بسیج شجره طیبه و درخت تناور پرثمر الهی است.

وی تصریح کرد: به واسطه این‌که این نظام یک نظام مردمی بود حضرت امام (ره) تصمیم گرفتند یک نیروی مردمی را از دل مردم معرفی کنند تا در همه امور ایفای نقش کند . بسیج تشکیل شد و در همه امور از جمله، فرهنگی، معنوی امنیتی و دفاعی نقش موثری ایفا کرد و تا به امروز نیز به خوبی فعالیت کرد.

گسترش روحیه بسیجی سبب پیشرفت کشور می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس یکی از نیروهایی که بهترین نقش را برای دفاع از امنیت کشور داشت بسیج بود و در سازندگی این بسیج مردمی بود که به کمک دولت و نظام شتافت و کشور را از ویرانی نجات داد. در امور سیاسی هر جا موفقیتی به دست آوردیم توسط مدیرانی با روحیه بسیجی بود و برخی از وزرا، برخی از معاونان رئیس جمهور و در قوا و مدیران استانی هر جا مدیری موفقی بوده است روحیه مردمی و بسیجی داشته است.

وی در ادامه افزود: در دفاع از حرم اهل بیت (ع) که دشمنان با تربیت داعش به دنبال این بودند که پای نیروهای انقلابی را از لبنان، سوریه، یمن و عراق قطع کنند، بسیج با سازمندهی نیروهای مردمی به کمک مردم شتافت و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) حاضر شده و شهدای زیادی را تقدیم کرد. در این راه آن افرادی که به ندای ولی امر خود لبیک گفتند بسیجیان جان بر کف بودند و حتی این نیوری مردمی بسیج نیز در آن کشورها شکل گرفت.

نقش موثر بسیج در تامین امنیت کشور

حجت‌الاسلام صادقی افزود: در دفاع از امنیت میهن اسلامی در سال‌های مختلف که فتنه‌های خطرناکی نظام جمهوری اسلامی را تهدید کرد آن گروهی که به داد نظام رسید و انقلاب را از تهدیدات به وجود آمده نجات داد، بسیج بود و مردم نیز به کمک نیروهای نظامی و انتظامی شتافتده و در کنار مردم از مردم دفاع کردند و امنیت را برای مردم برقرار کردند. بسیج از زمان حضرت علی (ع) نیرویی بوده است که همراه با امام خود در صحنه بوده است و امروز نیز بسیجیان همچون آن زمان همراه امام خود هستند و هر جا امام آن‌ها فرمان بدهد از وطن خود دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که روحیه بسیجی برای اداره کشور به معنای روحیه جهادی است اذعان کرد: یک مدیر و یا کارمند زمانی این روحیه را در خود دارد که به جای خودش به کشور و مردم فکر کند، توقع این که به وقت آید و به وقت بروند نداشته باشد و خود را وقف نظام و مسئولیت خود کند، بسیجی برای آباد کردن دنیای دیگران تلاش می‌کند اما خود دنیا طلب نیست، بسیجی اهل تقوا است اما ریا کار نیست و برای رضا خدا کار خود را انجام می‌دهد و اگر این روحیه در مدیران ما فعال شود اداره کشور به نحو شایسته‌ای مدیریت می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: اگر امروز در برخی از مراکز در امور مدیریتی مشکل داریم به این دلیل است که مدیران ما روحیه بسیجی ندارند. روحیه بسیجی به معنای عدم وابستگی به خارج است، روحیه بسیجی به معنای اتکا به نیروهای مردمی و امکانات داخل کشور است، روحیه بسیجی یعنی برای رضای خدا کار کردن و مطیع امر امام و رهبر بودن، روحیه بسیجی یعنی دستگیری از مردم و برطرف کردن مشکلات مردم است. امام راحل و مقام معظم رهبری این روحیه را دارا هستند و برخی از مدیران نیز از این روحیه در کارهای خود استفاده می‌کنند که شاهد موفقیت‌هایی در آن ارگان هستیم. هر جا روحیه بسیجی وجود نداشته باشد عدم موفقیت در آن اداره و ارگان مشاهده می‌شود.

بسیج آتش فتنه ترورها را خاموش کرد

وی درباره شاخصه ولایت‌پذیری بسیج بیان کرد: در طول تاریخ اسلامی هر جایی که امام تنها بوده آن امام در جامعه قدرت داشته اما اقتدار نداشته است و هر جایی که مردم با امام بودند آن امام در جامعه اقتدار و قدرت داشته است و برای دشمنان خطرناک بوده است. در گام نخست انقلاب اسلامی آن جایی که مردم با امام همسو بودند در آن مقطع موفق بودیم و هر جایی که امت گوش به فرمان نبودند آن کار ناقص بوده است که نمونه بارز آن در دوارن دفاع مقدس، خاموش کردن فتنه ترورها در دهه 60، در خاموش کردن برخی از توطئه‌ها به واسطه حضور نیروهای مردمی، در سازندگی و در بحث هسته‌ای است که با مدیریت جهادی ثمرات خوبی در کشور رخ داده است.

حجت‌الاسلام صادقی درباره حضور بسیج و سپاه در مناطق محروم جامعه و بیان این‌که حضور گروه‌های جهادی با روحیه بسیجی نمونه بارز یک خدمت جهادی است گفت: در سیل و زلزله اخیر بسیجیان و جهادگران در همان روزهای نخست حضور پیدا کرده و تا به امروز نیز در حال فعالیت هستند. بسیج طلاب، فرهنگیان، معلمان و سایر اقشار بسیج به کمک مردم سیل‌زده شتافتند و اگر روحیه بسیجی نبود مشکلات بسیار زیادی برای گرفتاران سیل و زلزله به وجود می‌آمد. بسیج همراه و همگام مردم بوده است و برای دفاع از امنیت و ناموس این کشور نقش بسزایی داشته است و در اغتشاشات اخیر نیز با نقش روشنگری حضور داشت و با همان روحیه دفاع مقدس از کشور دفاع کرد.

مسئولیت‌های جامعه بر عهده جوانان گذاشته شود

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نهادینه شدن این بیانیه در جامعه گفت: اصل این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری بر دوش جوانان گذاشته است و حود 40 مرتبه در بیانیه گام دوم کلمه جوان و نوجوان بیان شده است و این نشان دهنده این است که مسئولیت جوانان در این کشور دو چندان است و پیشکسوتان باید از ظرفیت‌ها جوانان در کشور استفاده کنند ومسئولیت‌ها در جامعه بر عهده جوانان گذاشته شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در هر ارگانی که بیانیه گام دوم انقلاب پیاده شود آن ارگان موفق است و مدیریت آن ارگان با موفقیت به ثمر می‌رسد و در مکان‌هایی که این بیانیه در حد شعار یا نوشته‌ای بیان شود نتیجه‌ساز نیست. و کارشناسان باید این بیانیه را در مجموعه خود به کارگیری کنند.

موفقیت کشور در گرو اجرای گام دوم انقلاب است

وی در پایان بیان کرد: اگر این بیانیه را به عنوان یک منشور مدیریت در اداره‌های دولتی پیاده کنیم، 40 سال روشنی در پیش داریم و آسیب‌های موجود در جامعه از بین می‌رود و باید همه قشرهای جامعه از آن بهره ببرند. همچنین هر شخص نیز باید نسبت به مسئولیتش غیرتمند باشد و اگر این روحیه در مردم تقویت شود آن‌گاه شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود. بسیجیان در زمان دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) غیرت داشتند و مانع از پیشروی دشمنان شدند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات