۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۸۵۹۶
جانباز دوران دفاع مقدس:

مسؤولان، سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه را تقویت کنند

مسؤولان، سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه را تقویت کنند
حجت الاسلام قربانی با بیان این که مسؤولان سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه را تقویت کنند، گفت: در صورت نقش آفرینی بسیج طلاب در تمامی شهرها نظام تحکیم خواهد شد.

حجت الاسلام علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بسیجی عامل به فرمان های رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: زمانی که عنوان روحانی و طلبه بودن به بسیجی اضافه شود، وظیفه فرد بسیجی نیز افزایش یپدا می کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: بسیجی فقط باید عمل کند اما بسیجی طلبه و روحانی علاوه بر این که عمل می کند باید آگاهی نیز بدهد و بصیرت بخش باشد به عبارت دیگر طلبه بسیجی هم باید شاخصه های بسیجی را در خود ایجاد کند و هم به وظیفه عالمان دینی بپردازد که متأسفانه چنین نقشی کمرنگ شده است.

وی افزود: مسؤولان بسیج و حوزه علمیه باید مجموعه سازمان بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه را تقویت کنند؛ البته در این زمینه کارهایی شده است به عنوان مثال بسیج اساتید حوزه علمیه قم کمیسیون هایی برگزار کرده اما این موارد باید در سراسر کشور ایجاد شود و در هر شهری بسیج طلاب نقش آفرینی کند که در این صورت جامعه کارساز خواهد بود و در تحکیم نظام نیز تأثیر خواهد داشت.

این روحانی جانباز دفاع مقدس با اشاره به دلایل کمرنگ شدن نقش بسیج طلاب، گفت: متأسفانه امروزه جامعه به سمت اشرافی گری و تجمل رفته و زندگی امروزی بازندگی در دفاع مقدس متفاوت است که البته همه از این گونه زندگی کردن آسیب دیده اند و طلاب نیز مستثنی نیستند و نمی توان گفت مردم منحرف می شوند اما طلاب خیر، بلکه این آسیب پذیری متفاوت است و آسیب پذیری طلاب به شدت اقشار دیگر نیست.

وی ادامه داد: حتی بسیاری از مسؤولان همانند گذشته نیستند به گونه ای که ظاهر آنها نیز متفاوت شده است البته این سخن بدین معنی نیست که همه افراد از روحیه بسیجی فاصله گرفته اند بلکه افرادی هستند که بازهم با روحیه بسیجی و ایثار به کار خود ادامه می دهند؛ همچنین زندگی اشرافی گری برخی مسؤولان بر روی مردم نیز تأثیر گذاشته است که شامل طلاب نیز می شود./1324/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات