۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۲۸۶۸۶
مدیر جامعه الزهرا:

روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهیم

روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهیم
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که روحیه بسیجی باید در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: همکاری‌های سازنده و فعال بسیج یکی از ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی همزمان با روز بسیج مستضعفان در دیدار جمعی از فرماندهان و اعضای بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیجیان، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای بسیجی را گرامی داشت.

پرچم اسلام و انقلاب باید حفظ شود

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: اوایل جنگ بود و هنوز بسیج تشکیلات منظمی نداشت، آن زمان برای حضور در جبهه ثبت نام کردیم، از سوی سپاه آموزش ابتدایی دیدیم و از قم به سمت فاطمیه اهواز رفتیم، فرمانده خط ما شهید جواد دل آذر بود که با موتور رفت و آمد می‌کرد؛ وقتی خاطرات را مرور می‌کنم، بسیاری از همرزمان ما در شیخان یا گلزار شهدا آرمیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: اولین عملیات ما، عملیات دارخوین بود، بچه‌ها جلو رفتند و محاصره شدند؛ شهید ملااحمدی که مزار ایشان در شیخان است، گفت بچه‌ها محاصره‌اند بیایید چیزی ببریم، اما به جز کلاشینکف چیزی نداشتیم، همان را به سمت بچه‌ها بردیم، اما جایی زمینگیر شدیم، بازوی شهید ملااحمدی تیرخورد، بازوی او را بستم گفتم من بقیه را می‌برم، اما ایشان گفت اگه من نیایم بچه‌ها تضعیف روحیه می‌شوند.

وی ادامه داد: بعثی‌ها شب پاتک زدند، آنان که جلو بودند شهید و یا اسیر شدند، چند روز بعد خط تثبیت شد، اما جای زخم این شهید عفونت کرده بود، به اهواز رفتیم و شهید ملااحمدی در بیمارستان مداوا شد ولی روز بعد دوباره به منطقه برگشت.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: وقتی سخن از بسیج، دفاع مقدس و هفته مقدس می‌شود، همه رزمندگان و بسیجیان خاطرات به یادماندنی از دوران دفاع مقدس دارند، این هفته بسیج و بزرگداشت دوران دفاع مقدس برای این است که یادمان بیاید آن پرچمی که رزمندگان اسلام و شهدای ما بلند کردند و با بازوان تیرخورده و دست و پای قطع شده نگه داشتند، امروز باید به وسیله بسیجیان و با توکل به خداوند متعال حفظ شود.

لزوم تکلیف مداری در عرصه‌های مختلف زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی یادآور شد: حفظ این پرچم اقتضائاتی دارد که یکی از مهمترین اقتضائات آن، احساس تکلیف و تکلیف‌مداری است، انسان بداند که وظیفه او چیست، گاهی وظیفه انسان حضور در جبهه، گاهی درس خواندن، هجرت، جهاد و گاهی سکوت و گاهی فریاد است؛ ما ولایت‌مداری را هم از همین باب تکلیف‌مداری باور داریم، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی به عنوان ولایت فقیه و جانشین امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف چه می‌فرماید و وظیفه ما چیست.

وی بیان داشت: در جریان‌های اخیر همه می‌فهمیدند که مشکل گرانی طاقت‌فرساست، اما وقتی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند که تصمیم نظام است و من از آن دفاع می‌کنم، همه کسانی که به ولایت فقیه اعتقاد داشتند، به پیروی از ولایت فقیه سکوت کردند و گفتند همه تحمل می‌کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر لزوم تکلیف مداری در عرصه‌های مختلف زندگی، اظهار امیدواری کرد که همواره توفیق تکلیف مداری را داشته باشیم و در ادامه یادآور شد: ما گاهی لذت مداریم، گاهی نفس مدار و گاهی تکلیف مداریم؛ شهدای بسیجی و بسیجیان بر اساس تکلیف عمل کردند و تکلیف مدار بودند و ما هم از خدا می‌خواهیم که تکلیف مدار باشیم و به تکلیف خود عمل کنیم.

لزوم توجه مسئولان بسیج به روحیه بسیجی افراد در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه عنوان کرد: بسیج دو عنوان دارد، یکی تشکیلات بسیج و دیگر روحیه بسیجی است، خیلی‌ها شاید جزو تشکلات بسیج نباشند، اما بسیجی هستند، به عنوان مثال ما سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی را بسیجی می‌دانیم؛ در داخل کشور هم چنین چهره‌هایی داریم.

وی تصریح کرد: تشکیلات بسیج اقتضائاتی دارد و دوره‌های مختلف برگزار می‌کند، اما مسئولان بسیج باید به افرادی که روحیه بسیجی دارند، اما در تشکیلات نیستند، توجه کند و با دید باز با آنان ارتباط برقرار کنند.

روحیه بسیجی را در خود و جامعه گسترش دهیم

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: ما ملت بسیجی داریم که امید است با دید و تفکر بسیجی بتوانیم تشکیلات بسیج را حفظ کنیم و روحیه بسیجی را نیز در خود و جامعه گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ضمن قدردانی از همکاری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل امیرزاده فرمانده مرکز بسیج طلاب و روحانیون استان قم، عنوان کرد: همه فعالیت‌هایی که در جامعه الزهرا علیهاالسلام انجام می‌شود، باید تحت نظر مدیریت باشد و این نظر حضرت آقا است.

همکاری‌های سازنده و فعال بسیج یکی از ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی است

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم از همه ظرفیت‌های نظام به بهترین وجه استفاده کنیم که یکی از ظرفیت‌ها، همکاری‌های سازنده و فعال بسیج است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان یادآور شد: مسئولیت کمیته بانوان کنگره شهدای قم به عهده جامعه الزهرا علیهاالسلام قرار گرفته که امید است درخشش طلاب بسیجی را در عرصه‌های علمی و پژوهشی کنگره شاهد باشیم./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات