۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۷۲۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

عملکرد بد برخی مسؤولان نمی‌گذارد جوانان شکوه و عظمت انقلاب را درک کنند

عملکرد بد برخی مسؤولان نمی‌گذارد جوانان شکوه و عظمت انقلاب را درک کنند
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اهمیت روایت‌گری دانشجویان انقلابی گفت: عملکرد بد یک مسؤول نمی‌گذارد یک جوان، شکوه و عظمت این انقلاب را درک کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشستی که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه شهید بهشتی و به همت بسیج دانشجویی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز بسیج و با اشاره به ویژگی هایی که باعث ارتقاء نقش بسیج در دانشگاه ها می شود، گفت: هرجا بسیج باشد، پرچم برافراشته انقلاب را تداعی می‌کند، طبع بسیج فراگیر بودن است. نگاه، روحیه و جهان بینی بسیج ظرفیت تعمیم دارد، خصوصا وقتی این جهان بینی در افق اسلام ناب ترسیم شود.

وی با بیان اینکه از دانشجویان بسیجی کار علمی جهادی توقع می رود، گفت: یک دانشجوی عادی در افق آرزوها و اهداف شخصی‌اش تحصیل می کند اما دانشجوی بسیجی با آوردن تمام استعداد خود به میدان و محققانه و متعهدانه درس خواندن می تواند نقش مروج داشته باشد و برای دیگر دانشجویان الهام بخش باشد.

حاج علی‌اکبری کار تشکیلاتی را کاری همراه با محبت، صدق و صفا، پر رونق و پیشبرنده دانست، و تاکید کرد: دانشگاه و جماعت دانشگاهی به دنبال نگاه نو و ژرف در مسائل هستند، این نگاه نو و ژرف اگر با دین مرتبط شود به سطح بالاتری می‌رسد. از دانشجوی بسیجی توقع می‌رود که پرچمدار "روشنفکری دینی" در دانشگاه و جامعه باشد.

 

وی درباره احیای حیا در دانشگاه ها ، ادامه داد: اگر حیا کاهش یابد، دین هم کاهش پیدا خواهد کرد. متاسفانه حیا در جامعه ما نسبت به گذشته تقلیل یافته است.

حاج علی اکبری ادامه تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید آسیب شناسانه و ناظر به محیط، پیام انقلاب اسلامی را با خود به فضای دانشگاه بیاورد.

روایتگری از انقلاب از مسائل دیگری بود که امام جمعه موقت تهران به ان اشاره کرد و افزود: در این دوره که جنگ روایت هاست، باید روایتی ناب، دست اول، واقعی و جوان پسند از انقلاب برای جوانان روایت شود. در جنگ روایت ها زاویه دید افراد تخریب می شود، هنر شما این است به عنوان دانشجوی جوان انقلابی روایتگری خردمند برای جوانان جهان باشید!

وی گفت: در داخل اشکالاتی داریم که صدای انقلاب از نزدیک خوب شنیده نمی شود، پس اینجا (در ایران) کار سخت تر است؛ عملکرد بد یک مسؤول نمی‌گذارد یک جوان، شکوه و عظمت این انقلاب را درک کند، روایتگری شما اینجا حساس می‌شود./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات