۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۲۸۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی:

جبهه متحد اسلامی در برابر جبهه کفر تشکیل شود

جبهه متحد اسلامی در برابر جبهه کفر تشکیل شود
نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلام در شرایط امروز دنیا، خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی در برابر جبهه کفر و استکبار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده رهبر انقلاب در سوریه در حاشیه بازدید از مجمع فتح سوریه و دیدار با رییس و هیأت علمی دانشگاه گفت: قرآن یک مدرسه است و اگر در آن تامل کنیم نکات بسیار مهمی را میبینیم که یک نکته بسیار مهم آن این است که قرآن همه را به وحدت دعوت می کند و می فرماید ( واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا )

وی گفت: در حقیقت ما باید در این آیه تامل کنیم، در این که چرا باید وحدت داشته باشیم و این که آیا وحدت به این معنا است که تمام فرق، مذاهب و عقاید خودشان را رها کنند و تحت یک مذهب در بیایند؟ نه بلکه مقصود از وحدت همان طوری که شهید مطهری گفتند، تشکیل جبهه اسلام در مقابل جبهه کفر است، یعنی ما هیچ زمان حتی یک حکم مستحب خودمان را معامله نمی کنیم اما با وحدت خود باعث تشکیل جبهه حق در مقابل جبهه کفر می شویم و این نکته مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با میهمان کنفرانس وحدت در زمینه شناخت دوست از دشمن گفت:ما مقاومت در ایران،عراق،لبنان، و در راس آنها مقاومت در سوریه را تجربه کردیم اما در این جنگ همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید دوست را از دشمن شناخت چراکه آمریکا و اسرائیل دشمن مسلمانان هستند.

نماینده رهبر انقلاب در سوریه بیان کرد: سوریه و شام بلاد وحدت و تقریب هست؛ چرا که تعداد زیادی از علما شام ازجمله سید محسن امین ،شیخ احمد کفتارو، شهید محراب بوطی و... همگی علمای وحدت بودن پس بلاد شام در حقیقت بلاد تقریب و وحدت است و ما باید به این امر استمرار بخشیده و ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در پایان با اشاره به اقامه نماز وحدت مسلمانان جهان به امامت شیخ فرفور در کنفرانس بین المللی وحدت گفت: به نظر بنده سوریه الان به سبب مقاومتی که در این سال ها انجام داد درحقیقت به عنوان امام و اسوه تمام کشور های منطقه در وحدت اسلامی به شمار می آید.

محمد قمین
ارسال نظرات