۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۲۸۸۴۷
رفیعی آتانی خبرداد؛

ارسال 363 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

ارسال 363 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی از ارسال 450 چکیده مقاله و 363 مقاله به دبیرخانه این کنگره و همچنین شرکت نزدیک به 700 استاد در این کنگره خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی و پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عصر امروز در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

عطاء الله رفیعی آتانی دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در این مراسم در ارتباط با این برگزاری این کنگره اظهار داشت: مراسم افتتاحیه کنگره پنجم در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در روز یکشنبه با سخنرانی رئیس قوه قضاییه و دکتر حداد عادل، دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور برگزار شد.

وی با اشاره به تفاوت های کنگره پنجم با کنگره های قبل افزود: مهمترین نوآوری در این دوره کنگره، برگزاری کمیسیون ها در طول سه روز در تهران و قم بود؛ این شیوه، فرصت طرح با حوصله تر مقالات را همراه با گفتگوهای انتقادی فراهم کرده بود.

رفیعی آتانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کمسیون های تخصصی از جمله فقه و حقوق، تعلیم و تربیت اسلامی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و روانشناسی اسلامی، هنر اسلامی، علوم سیاسی اسلامی و مدیریت تحول علوم انسانی در مراکز علمی و دانشگاهی در قم و تهران برگزار شد.

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با بیان این که 450 چکیده مقاله و 363 مقاله به دبیرخانه کنگره رسید، گفت: 90 مقاله در این سه روز بررسی شد و 700 نفراز اساتید و اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در این کمسیون ها شرکت داشتند.

وی در ادامه ابراز داشت: در برخی از کمسیون ها که جمعیت شرکت کنندگان کمتر بود، قریب به اتفاق شرکت کنندگان از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بودند؛ برخی کمسیون ها نیز تازگی موضوعی خاصی داشت که مورد توجه پژوهشگران شد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: با این تجربه وارد دوره جدیدی از استقرار و مدیریت اجتماعی فرآیند تولید علوم انسانی اسلامی شده ایم که با آسیب شناسی و حذف نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می توان گام های جدی و جدیدی را به سوی پیشرفت برداشت و اقدامات بهتری در این حوزه انجام داد.

وی افزود: امکان تحقق بخش های زیادی از این امور وابسته به اوقات خاص خود است که باید زمینه های آن فراهم شوند؛ در فاصله دو کنگره دو جلد کتاب و 9 جلد از مجله های تحقیقات بنیادین و کاربردی منتشر شد و مجله صدرا به عنوان مجله گفتمان ساز در حوزه علوم انسانی اسلامی نیز منتشر شده است./1330/ج

ارسال نظرات