۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۲۸۹۴۶
عضو جامعه مدرسین مطرح کرد؛

توجه بیانیه گام دوم به بحث بصیرت و تربیت| رهبری بهترین مربی جامعه هستند

توجه بیانیه گام دوم به بحث بصیرت و تربیت| رهبری بهترین مربی جامعه هستند
آیت الله فقیهی با بیان این که در بیانیه گام دوم به بصیرت و تربیت بسیار توجه شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین مربی برای جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن نشست های خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به موضوع تربیت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در فرمایشات ایشان مباحث زیادی در مورد تربیت بیان شده و اصولا مسأله تربیت در اسلام ارزش والایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آیه شریفه ای که در سوره توبه به آیه «نفر» مشهور است و آیات و روایات دیگر در مورد همین مسأله است که مردم باید تربیت صحیح پیدا کنند و تربیت صحیح همان بصیرتی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ایجاد بصیرت در جامعه موجب نزدیک شدن به اهداف اسلامی است، گفت: با توجه به آیات قرآن در حکومت اسلامی به هیچ عنوان مسأله دیکتاتوری وجود ندارد، یعنی اسلام مسأله بصیرت و تربیت را در کمال آزادی و استقلال به ارمغان آورده است چون فرموده است: «لیقوم الناس بالقسط».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: راهنمایی خدا و بیان آیات و نشانه های الهی توسط انبیا و اولیای الهی و امروز توسط روحانیان و مبلغان برای این است که خود مردم به دنبال قسط و عدل و بصیرت بروند و این که رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی بر حکومت مردمی دارند، به همین خاطر است.

وی در ادامه تأکید کرد: لازمه این مسأله این است که گروهی باشند که بر احکام احاطه داشته باشند، باید کسی مربی جامعه باشد که بهتر از همه احکام را بلد باشد و بهتر از همه عمل کند.

آیت الله فقیهی با بیان این که ولی فقیه مربی جامعه اسلامی است، گفت: در همه جوامع و در بین همه ادیان و مذاهب، بهترین و عالم ترین و عامل ترین فرد به قانون اساسی کشور ریاست و مدیریت عمومی مردم را بر عهده می‌ گیرد و غیر از این افراد کسی نمی تواند مربی جامعه باشد.

وی قانون اساسی در کشور را همان قانون اسلام دانست و افزود: ما رهبر معظم انقلاب را بهترین عامل و اعلم به قانون اساسی می‌ دانیم که در کمال علم و اجتهاد و فقاهت، قانون اساسی را خوب می‌ داند و مصادیق آن را خوب می‌ شناسد و بهترین فردی است که به آن قانون خوب عمل می‌ کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: به نظر می‌ رسد در فرمایشات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع بصیرت و تربیت توجه زیادی شده و به کرات به این مسأله تذکر داده شده است و اصولا ولایت فقیه بالاترین مربی جامعه است برای این که مردم خودشان قسط و عدل را به خوبی اجرا کنند و این حرکت باید انجام بپذیرد.

وی با اشاره به شرایط مربی جامعه خاطرنشان کرد: اگر مربی خودسازی نکند نمی تواند جامعه را بسازد، از این رو ما رهبر معظم انقلاب را بهترین مربی برای جامعه اسلامی می‌ دانیم./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات