۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۹۵۹
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

هزینه بیمارستان‌ها سرسام‌آور است

هزینه بیمارستان‌ها سرسام‌آور است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابیان اینکه هزینه‌های بیمارستان‌ها سرسام‌آور است گفت: باید امور پیشگیرانه را تقویت کرد تا هزینه‌های سرسام‌آور کنترل شود.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بخش پیوند مغز استخوان و مرکز تحقیقات بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، با اشاره به کنترل هزینه‌های سرسام‌آور بیمارستان‌ها اظهار داشت: باید امور پیشگیرانه را تقویت کرد تا هزینه‌های سرسام‌آور کنترل شود به همین سبب کسانی که در این بخش کار می‌کنند باید الگوی پیشگیری‌محور را جایگزین الگوی درمان‌محور کنند، زیرا با این روش نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهند بلکه ضررهای ناشی از الگوی قدیمی را به حداقل می‌رسانند.

وی افزود: باید برای استفاده از الگوی پیشگیری‌محور، الگوی تغذیه سالم را مورد توجه قرار داد، همچنین توجه به شاخص‌های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری‌ها است به همین سبب است که مسئولان مربوطه باید برای این مهم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی هم در استان مرکزی و هم در استان‌های دیگر زیرساخت استاندارد و با کیفیت درمانی ایجاد شد که این مهم سرمایه‌ای کلیدی و مهم است، به همین سبب مردم و همه آحاد جامعه باید قدر این موضوع را بدانند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری در اراک یکی از قطب‌های درمانی سرطان در غرب کشور است به همین سبب باید به پرسنل این بخش درمانی توجه کرده و همچنین باید وسایل درمانی و تجهیزات آن به روزرسانی شده و توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید در استان مرکزی آمار افراد سرطانی مشخص شده و بعد از بررسی‌های علمی، عوامل موثر در پیدایش این بیماری در استان را پیدا کرده و نسبت به آن تجهیز شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات