۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۱۷۴
آیت الله مهدوی:

غیبت کردن منحصر در زبان نیست

غیبت کردن منحصر در زبان نیست
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی با نوشتن و یا اشاره هم می‌شود غیبت افراد را انجام داد، باید از گناه غیبت به صورت جدی پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سالن اجتماعات هلال احمر اصفهان، با بیان اینکه یاد کردن یکی از ملاک‌های غیبت کردن است، گفت: غیبت منحصر در کلام و مطرح کردن مسأله به صورت زبانی نیست.

وی در ادامه افزود: حتی با نوشتن و یا اشاره هم می‌توان غیبت کسی را کرد. نکته دیگر این است که انسان بدی کسی را نقل کند غیبت او است، اگر انسان خوبی کسی را بگوید تحسس کرده و این غیبت نیست، اگر شخص راضی هم نباشد به معنای غیبت نمی‌توان این کار را محسوب کرد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: اگر کسی راضی نباشد خوبی او را بگوییم و ما این کار را انجام دهیم و باعث آزار شخص شود باید از او حلالیت بطلبیم. اما اگر تجسس کنیم و بدی کسی را مطرح کنیم مرتکب گناه غیبت شده‌ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ضرورت پرهیز جدی انسان از غیبت، تصریح کرد: غیبت گناهی است که آثار فردی و اجتماعی زیان باری دارد و لازم است جامعه از آلوده شدن به این گناه پرهیز کرده و با امر به معروف و نهی از منکر نیز مانع آن شویم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات