۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۲۹۲۱۳
حجت الاسلام سلیمانی:

علمیت و اجتهاد علمی از مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه انقلابی است

علمیت و اجتهاد علمی از مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه انقلابی است
حجت الاسلام سلیمانی، علمیت و اجتهاد علمی را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه انقلابی با رشد علمی خود همواره در مسیر تحول اساسی گام بر می‌دارد.
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در بستر انقلاب اسلامی مأموریتی مضاعف دارند، گفت: امروز دانش حوزوی باید بیش از پیش در اداره مطلوب جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 
وی، حوزه علمیه را مهم‌ترین پایگاه نشر و گسترش معارف دینی دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین تحولات تاریخی قرن معاصر در بستر حوزه‌های علمیه شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام سلیمانی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را رشد یافته حوزه‌های علمیه معرفی کرد و گفت: دوام و بقای انقلاب و نظام اسلامی در چهار دهه اخیر با نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در تناسب مستقیم بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که منشأ بخش مهمی از حرکت‌های انقلابی از حوزه‌های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی نیز شخصیت‌های اثرگذار این نهضت عظیم که امام خمینی (ره) را یاری دادند، پرورش یافته حوزه‌های علمیه بودند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تربیت و پرورش شاگردانی اثرگذار، ضمن دمیدن روحیه انقلابی در آنها، مسیر را برای حرکت‌های انقلابی آن‌ها فراهم کرد، بیان داشت: به همین دلیل رابطه میان حوزه و انقلاب اسلامی یک رابطه راهبردی و ناگسستنی است، چون حوزه علمیه علت مقنیه انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام سلیمانی، انقلاب اسلامی را محصول یک حرکت حوزوی معرفی کرد و با بیان این که پرچم داران و پیشگامان اصلی نهضت انقلاب علما و روحانیان بودند، خاطرنشان کرد: نهضتی که برخواسته از متن حوزه‌های علمیه است امروز نیز به پشتیبانی فکری و عقیدتی حوزه‌های علمیه به شدت نیازمند است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی یکی از اصلی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از بخش‌های مختلف جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی در تقویت مبانی و مفاهیم انقلابی در سطح جامعه بر عهده دارند.
 
حجت الاسلام سلیمانی به برخی شاخصه‌های حوزه انقلابی اشاره کرد و با بیان این که رشد و نشاط علمی را یکی از این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: مسیر حوزه انقلابی، حرکت به سمت تحول و پیشرفت علمی است.
 
وی، علمیت و اجتهاد علمی را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی با رشد علمی خود همواره در مسیر تحول اساسی گام بر می‌دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه انقلابی یک پیوند عمیقی با انقلاب و نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند برای انقلابی ماندن نظام اسلامی، حوزه علمیه باید انقلابی بماند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سجاد بداریه
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۱
.
0
0