۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۲۸۷
رئیس سازمان اوقاف:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده است

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت جوانان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی پیش از ظهر سه‌شنبه در پنجمین کنگره بزرگداشت آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری در مصلی جمعه بوشهر اظهار داشت: این کشور ظرفیت‌های مهمی برای توسعه و پیشرفت دارد که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی بر لزوم استفاده مناسب از منابع انسانی موجود در کشور تاکید کرد و ادامه داد: آیندگان باید بدانند ظرفیت های این کشور بسیار است اما مهمترین سرمایه نیروی انسانی است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم و به ویژه نسل جوان اظهار داشت: مقام معظم رهبری نقشه راه کشور را در این بیانیه تعیین، و قوای سه گانه را به اجرای آن موظف کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: تقاضای ما از طلاب این است که با دقت بیشتر، سطر به سطر این بیانیه را که حاصل تلاش مقام معظم رهبری است را بخوانند چراکه تمامی کلمات این بیانیه نقشه راه آینده این کشور است.

وی افزود: آینده سازان باید بدانند که در کشوری زندگی می کنند که هم از نظر طبیعی و هم انسانی بی‌نظیر است و دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خیلی از این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است و همت جوانان را می‌طلبد که این پتانسیل‌ها احیا شود.

خاموشی جوانان را مهمترین ظرفیت این کشور عنوان کرد و ابراز داشت: درصد بالایی از جمعیت کشور زیر ۴۰ سال سن دارند و این فرصت بسیار خوبی برای کشور است، همچنین  تعداد ۱۴ میلیون نفر در کشور دارای تحصیلات عالی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تحریم‌ها برای کشور فرصتی برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرد گفت: پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز بیرون از کشور وارد می‌شد اما پس از تحریم‌ها این تجهیزات همگی در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما پس از تحریم‌ها در حوزه نظامی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است افزود: هدف گرفتن پهباد آمریکایی با سامانه موشکی سوم خرداد پیشرفت ایران اسلامی را در حوزه نظامی نشان داد.

خاموشی ادامه داد: در حوزه پزشکی نیز تنها پنج الی شش درصد داروها در کشور تولید نمی‌شود و نیاز مردم از خارج از کشور تامین شده که این مسئله هم قابل تحقق است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی خواستار جهش در کشور است گفت: این جهش می‌تواند به دست جوانان و به ویژه طلاب محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارز بری گفت: بایستی با دانش و تولید انبوه، در کشور ارزان سازی کنیم./1360//101/خ

ارسال نظرات