۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۹۳۰۱

۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کرمانشاه به مشهد مقدس اعزام شدند

۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کرمانشاه به مشهد مقدس اعزام شدند
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ زائر اولی از میان اقشار محروم کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمدجعفر امامیان در کرمانشاه اظهار داشت: 10 هزار و 700 زائر اولی در قالب 244 از میان اقشار محروم و مستضعف کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مفهوم زائر اولی به آن‌دسته از اقشار محروم جامعه اطلاق می‌شود که به دلیل عدم بضاعت مالی هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است گفت: با همت نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه و با کمک خیران، این افراد در سطح استان شناسایی و به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

امامیان با اشاره به اینکه این زائران در قالب طرح «مهر درخشان» به مشهد مقدس اعزام می‌شوند عنوان کرد: نخستین کاروان زیارت اولی در سال 98 در قالب چهار کاروان با حضور 180 نفر از اقشار محروم استان برای زیارت بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) اعزام شدند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این افراد توسط خادمیاران شناسایی و پس از ثبت‌نام در قالب طرح مهر درخشان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

امامیان خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان را یکی از رسالت‌ها و اهداف مهم نمایندگی‌های آستان قدس رضوی معرفی و اظهار کرد: در این اواخر دو کاروان زیارت اولی هشت آذر ماه به مشهد مقدس اعزام شدند و این امکان برای تمامی افراد کم بضاعت که تاکنون به مشهد مقدس نرفته اند فراهم است.

وی با اشاره به تأمین مکان و تغذیه مناسب توسط آستان قدس طبق شرایط اعلام شده برای زیارت اولی‌ها گفت:زائرین در این سفر میهمان سُفره‌خانه حرم مطهر خواهند بود و هزینه ایاب و ذهاب این عزیزان نیز توسط خیرین استان تامین شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه همچنین از اعزام دو کاروان زیارت اولی دیگر در این ماه حاری خبر داد و گفت: جهت شناسایی و ثبت‌نام از محرومین و زیارت اولی‌ها از شبکه محله‌ای و منطقه‌ای استفاده شده و افراد جهت ثبت‌نام باید به رابطین مناطق در محلات مراجعه کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات