۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۳۰۳
شورای نگهبان:

پایبندی به اهداف و آرمانهای قانون اساسی یگانه راه عبور کشور از بن‌بست‌ است

پایبندی به اهداف و آرمانهای قانون اساسی یگانه راه عبور کشور از بن‌بست‌ است
شورای نگهبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: پایبندی به اهداف و آرمانهای قانون اساسی یگانه راه عبور کشور از بن‌بست‌ است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
۱۲ آذر هر سال یادآور خاطره‌ای عظیم و مبارک در تاریخ سراسر شکوه و عظمت ملت ایران است که به‌موجب آن سیر حرکت انقلابی مردم این سرزمین پس از سرنگونی حکومت ستمشاهی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران، به تثبیت پایه‌های نظام سیاسی جدید از طریق تصویب قانون اساسی منتهی شد. قانون اساسی جمهوری ایران که مبین نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است، اهداف و پایه‌های نظام حکومتی جدید، وظایف و تکالیف آن، ساختار‌های اساسی و کلان اداره‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران و حقوق و آزادی‌های عمومی مردم و نحوه تضمین آن‌ها را بیان می‌کند.

تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مرهون نگاه تیزبین امام امت در لزوم طراحی نظام اسلامی و تغییر بنیان‌های نظام طاغوتی مبتنی بر خواست و اراده‌ی مردم بود. از همین‌رو مردم با انتخاب نمایندگان خود، مجلس بررسی نهایی قانون اساسی را که از اکثریت فقها تشکیل شده بود را مأمور تدوین قانون اساسی کردند و پس از آن نیز بار دیگر مردم در همه پرسی عمومی به متن تهیه‌شده توسط نمایندگانشان رأی مثبت دادند.

فصل ممیز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان طراحی نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های الهی دانست. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق ایده‌ی مردم‌سالاری دینی، آموزه‌های شریعت اسلام را به‌عنوان هنجار برتر نظام حقوقی معرفی نمود و برای آن ساختار‌سازی کرد.

ولایت فقیه و امامت امت در رأس ساختار‌های نظام اسلامی به‌عنوان هدایتگر امت، ضامن عدم انحراف حرکت جامعه از خط سیر اصیل اسلامی و ضامن تحقق حقوق و آزادی‌های مشروع مردم به‌عنوان مهم‌ترین ساختار حراست و پاسداری از مبانی نظام اسلامی و همچنین نقش تعیین نقش تصمیم‌گیری و اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی و تضمین حقوق و آزادی‌های مردم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان نقاط درخشان قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

شورای نگهبان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضمن بزرگداشت همه‌ی مجاهدت‌های صورت‌گرفته در راه تصویب قانون اساسی و گرامیداشت خاطره‌ی شهدای راه انقلاب اسلامی، پایبندی به اهداف و آرمان‌های قانون اساسی که همان حرکت در مسیر تحقق مردم‌سالاری دینی است را یگانه راه عبور کشور از بن‌بست‌ها می‌داند.
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
مقاومت مبتنی بر گفتمان انقلابی یا تسلیم در برابر دوگانه مذاکره یا جنگ بر اساس سند راهبردی و تحولخواه گام دوم انقلاب:
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0