۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۹۵۶۴
وکیلی در گفت‌وگو با رسا:

مجلس یازدهم دارای اکثریت سیاسی خواهد شد

مجلس یازدهم دارای اکثریت سیاسی خواهد شد
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد که در مجلس یازدهم یک جریان اکثریت در مقابل یک جریان اقلیت قرار بگیرد.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص لزوم وجود یک جریان اکثریت در پارلمان، بیان داشت: کسی حاضر نیست بار سیاسی مجلس دهم را بر گردن بگیرد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی  باید دارای یک اکثریت و یک اقلیت باشد، اما متاسفانه مجلس دهم فاقد یک رنگ سیاسی مشخص بود.

وکیلی تأکید کرد: اگر مجلس شورای اسلامی دارای یک اکثریت سیاسی باشد، جریانات سیاسی می‌توانند از نظر کارنامه‌ای آن را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و حتی مستقلین نیز در مجلس دهم در اکثریت قرار ندارند و این ادعا را مطرح می‌کنند که آن‌ها در جریان غالب قرار نداشتند.

وی با انتقاد از سه فراکسیونی بودن پارلمان، بیان داشت: وجود سه فراکسیون مختلف در مجلس دهم کاری کرد که هرگاه یک جریان تصمیم گرفت موضوع مهمی را دنبال کند و یا یک استیضاح را به پیش ببرد، دو فراکسیون دیگر کار را متوقف کردند.

وکیلی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد در مجلس یازدهم یک جریان اکثریت کار را در دست بگیرد، ابراز داشت: بنده پیش‌بینی می‌کنم که مجلس یازدهم داری یک جریان اکثریت و یک اقلیت باشد، هرچند امیدوارم این جریان اصلاح طلب باشد. /۸۵۶/

ارسال نظرات