۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۲۹۶۲۸
روح الامینی در گفت‌وگو با رسا:

اولویت مجلس یازدهم بررسی قانون انتخابات و احزاب خواهد بود

اولویت مجلس یازدهم بررسی قانون انتخابات و احزاب خواهد بود
رییس خانه احزاب معتقد است که مجلس یازدهم باید قانون احزاب و انتخابات رو مورد توجه و بررسی مجدد قرار دهد.
عبدالحسین روح الامینی رییس خانه احزاب در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص لزوم توجه مجلس به احزاب سیاسی، اظهار داشت: قانون احزاب که در سال ۶۰ به تصویب رسیده و در سال‌های اخیر نیز به آن اصلاحیه خورده است، هنوز نیازمند بررسی بیشتر است.

وی ادامه داد: مهمترین کار احزاب، کادرسازی و ورود برنامه محور به مسائل کشور است. احزاب زمانی که به صورت کارشناسی یک برنامه را ارائه می‌دهند، به تبع آن در خصوص نحوه اجرا نیز پاسخگو خواهند بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از تحزب گرایی در ایران، بیان داشت: کار حزبی در ایران از سوی مجالس و دولت‌های مختلف پیگیری نشده است. متأسفانه اکثر احزاب نیز تنها به صورت فصلی و موردی فعالیت می‌کنند.

روح الامینی تأکید کرد: حزب باید ساختار ایدئولوژیک باشد و در کل کشور نیز گستردگی داشته باشد. حزبی می‌تواند تاثیرگذار باشد که در لایه‌های مختلف جامعه برای خود ضریب نفوذ ایجاد کند.

وی با ارائه آماری از احزاب موجود در ایران، بیان داشت: با اینکه ۱۱۶ حزب در ایران وجود دارد اما هنوز این احزاب نتوانسته‌اند در سطح کشور به صورت گسترده تأثیرگذاری کنند.

رییس خانه احزاب با ارائه پیشنهادی در خصوص مجلس یازدهم، بیان داشت: مجلس آینده باید قانون «انتخابات» و قانون «احزاب» را مورد بررسی قرار دهد. قطعا این کار مجلس می‌تواند زمینه‌ساز ساماندهی نظام حزبی و انتخاباتی در کشور شود.

روح الامینی در پایان گفت: امروز شاهد هستیم که افراد در ذیل احزاب فعالیت خود را شروع می‌کنند، اما پس از مدتی تابلوی حزبی و سیاسی خود را تغییر می‌دهند. این موضوع بدون شک با وجود یک قانون محکم در حوزه انتخابات و احزاب، ساماندهی جدی خواهد شد. /۸۵۶/
ارسال نظرات