۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۲۹۶۷۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

طلاب در ارائه خدمات اجتماعی و غمخواری از مردم پیشگام باشند

طلاب در ارائه خدمات اجتماعی و غمخواری از مردم پیشگام باشند
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در کنار مردم قرار گرفتن و غمخواری از آنان را وظیفه روحانیت دانست و گفت: طلاب در ارائه خدمات اجتماعی و غمخواری از مردم پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری «مهرالزهرا» که در مدرسه علمیه الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: زمانی که خداوند انسان را دستور به انجام کاری می دهد در اصل می توان گفت آن امر ظهور در وجوب دارد و انجام آن کار بر انسان واجب است.

وی با بیان این مطلب که خداوند انسان را به عدل و احسان امر می کند، ادامه داد:  هر انسانی در زندگی دنیوی موظف است به عدل و احسان توجه داشته باشد و این توجه باید پیوسته و مستمر صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان درباره مفهوم عدل ابراز کرد: در اجرای عدل انسان موظف است حق هر کسی را همانگونه که حق اوست پرداخت کند، علاوه بر عدل خداوند انسان ها را به احسان و نیکوکاری امر کرده است و قرآن کریم در این زمینه به سرعت گرفتن در کسب مغفرت الهی دستور می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: ثمره احسان و دستگیری از نیازمندان مغفرت الهی است بنابراین انسان چه در حال گشایش و چه در هنگام تنگدستی باید اهل احسان و نیکوکاری باشد. اگر کسی می خواهد مشمول مغفرت الهی شود باید بهره ای از انفاق و نیکوکاری داشته باشد.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت می فرمایند: بهشت مزد انسان احسان کننده است؛ مهمترین رسالت و وظیفه مرکز نیکوکاری رفع مشکلات نیازمندان و کمک رسانی به بیماران است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان با احسان به نیازمندان نه تنها دل آنان بلکه ما اهل بیت(ع) را خوشحال می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه تهران که در سال ۹۵ صورت گرفت اشاره کرد و گفت: معظم له در این فرمایشات به سه وظیفه اصلی روحانیون که شامل هدایت فکری و معنوی جامعه، بصیرت افزایی سیاسی و خدمات اجتماعی و غمخواری از مردم می شود اشاره می کنند.

وی درباره خدمات اجتماعی و غمخواری روحانیت از مردم، عنوان کرد: براساس فرمایش رهبر انقلاب خدمات اجتماعی از وظایف مهم حوزه به شمار می رود که با حضور میدانی و خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف سازندگی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلای طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین توسعه سواد و اشتغال در جامعه معنا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که حوزه علمیه در انجام امور خیر پیشگام باشد نیروهای مردمی نیز به پشتوانه این حضور حاضر می شوند از این رو در کنار مردم قرار گرفتن و غمخواری از آنان وظیفه روحانیت است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات