کد خبر: ۶۲۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

بررسی نظریه داروین و طرفداران تکامل انسان

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به نظریه داروین نسبت به اصل تکامل به بررسی کج روی‌های طرفداران این نظریه در غرب می‌پردازد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
امید
Iran, Islamic Republic of
18:39 - 1398/09/18
زیست شناسان تذکر داده اند که آن ها فقط می خواهند بدانند که خداوند بزرگ چگونه موجودات زنده را آفریده است. نظر دادن در مورد خدا در حیطه کار یست شناسان نمی گنجد آن هایی که خارج از گستره علوم تجربی نظریاتی می دهند نمی توانند یک زیست شناس باشند آن ها در واقع وارد جرگه فیلسوفان شده اند و نظریاتشان قابل بررسی با علوم تجربی نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:32 - 1398/09/20
تبیین چگونگی هستی و ظهور انسان نقشی راهبردی در عملکرد انسان و اعتقاد او به غایت و هدف نهایی از زندگی و زیستن دارد. امروزه شاهد پیامدهای کلامی بسیاری در حوزه ی هستی شناسی و غایت شناسی انسان براساس دو رویکرد مشهور در مسأله ی ایجاد انسان – ثبات انواع و تبدّل انواع – هستیم؛ و ازآنجاکه تمام استنتاج های علوم به مدد عقل صورت می پذیرد،
vahraz 1900
Iran, Islamic Republic of
10:48 - 1398/09/20
استاد قاسمی درباره حضرت آدم و نسبت ایشان با انسانی که داروین می گوید شبهه را حل نکردند، بلکه بر شبهه افزودند. آیا دین اسلام نظریه تنازع را قبول دارد؟ آیات قرآن در خلقت آدم وحوا و خلق منها زوجها و بث منهما رجالا کثیرا و نسائ، من صلصال من حما مسنون، انی خالق بشرا من طین، خلقناکم ثم صورناکم، ثم نفخت فیه من روحی، ، حاکی از خلقت دفعی انسان است، نه تنازع تدریجی بشر.
پاسخ ها
علی
Iran, Islamic Republic of
18:27 - 1398/10/22
با سلام
ظاهرا مباحث ادامه دارد و در خلال مباحث گفته می شود در جلسات بعدی تفصیلا خواهیم پرداخت & چنانچه مباحث بعدی آماده است خواهش می کنیم قرار دهید.
با تشکر
مریم
Iran, Islamic Republic of
17:56 - 1398/10/24
با سلام
آنچه بنده استفاده کردم از مجموع این صحبت ها این بود که از نظر قرآن آفرینش انسان استقلالی است یعنی ربطی به تکامل از موجودات قبلی ندارد اما در بعد دفعی یا تدریجی اتفاقا آیات ناظر به تدریج خلقت انسان است ، در جایی می گوید خاک ،جای دیگر گل، گل چسبنده، گل سیاه بدبو، گل سفت شده مثل سفال ،مسلما خاک همان سفال نیست و اینها مراحل تکوین بدن انسانی است اگرچه خداوند قادر به خلق دفعی انسان بوده اما مصلحت آفرینش بر تدریج بوده همان طور که در تکوین نطفه و بعد علقه ... در رحم مادر این تدریج هست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص،قومیت‌ها باشد و یا با قوانین کشور و آموزش های دینی مغایرت داشته باشدمنتشر نخواهد شد.