۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۲۹۷۵۱

کاهش ۲۰ درصدی بودجه مساجد

کاهش ۲۰ درصدی بودجه مساجد
لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در بخش‌های مختلفی برای مساجد کشور، رقم‌هایی پیشنهاد شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی احتماعی خبرگزاری رسا، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

در این لایحه در چندین بخش و ذیل سازمان‌های مختلف برای مساجد کشور بودجه‌هایی تعیین شده است. براین اساس در بخش ردیف‌های اصلی، ذیل بودجه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان «بودجه برنامه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد» برای سال ۹۹، رقم ۳۱ میلیارد تومان پیشنهاد شده است که با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل روبرو است. در سال ۹۸ این رقم ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود.

همچنین ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با عنوان بودجه «برنامه حمایت از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد» که به فعالیت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اختصاص خواهد داشت، رقم ۸۲ میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران که به صورت مستقیم اختصاص خواهد یافت، رقم ۳۱ میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. این رقم در سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شده بود.

همچنین در این لایحه در بخش ردیف‌های متفرقه نیز دو عنوان بودجه مرتبط با مساجد مطرح شده است. در این بخش ذیل بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان «احداث مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی» رقم ۱۷ میلیارد تومان پیشنهاد شده و با عنوان «کمک به ساخت مساجد و مصلی‌ها» نیز بودجه ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. /882/ت102/

منبع: فارس
ارسال نظرات