۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۲۹۸۰۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

هزار و ۱۱۳ نفر از خراسان رضوی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند

هزار و ۱۱۳ نفر از خراسان رضوی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند
جعفری گفت: هزار و ۱۱۳ نفر کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که ۵۳۶ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات نامزد شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، از ثبت نام هزار و 113 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 5 نفر تا امروز برای خبرگان رهبری در خراسان رضوی خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 16 آذر به اتمام رسید و داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا 21 آذر فرصت ثبت نام دارند.

وی به استقبال داوطلبین برای ثبت نام مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم اشاره و اظهار کرد: در مجلس دوره نهم ۳۷۷ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده که امسال رشد سه برابر داشته همچنین در دوره دهم ۸۵۵ نفر کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند که امسال نسبت به دوره دهم شاهد رشد نیم برابری بوده ایم.

جعفری با اشاره به حضور 12 درصدی بانوان خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ۹۸۳ نفر آقا و 130 نفر خانم برای این دوره مجلس شورای اسلامی کاندید شده اند که 87 درصد آقایان و 12 درصد نیز خانم ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به مدرک تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و ابراز کرد: ۵۳ نفر لیسانس با استفاده از تبصره معادل فوق، ۸۵۱ فوق لیسانس، ۱۴۳ نفر مدرک دکتری و ۶۳ نفر مدارک حوزوی دارند همچنین از بین این داوطلبان ۲۹۷ نفر ایثار گر و ۸۱۸ نفر غیر ایثارگر بوده که 27 درصد ثبت نام کنندگان ایثارگر هستند.

وی افزود: 33 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند که ۱۷ نماینده فعلی و ۱۶ نفر نماینده ادواری هستند همچنین تعداد 247 نفر یعنی 22 درصد از ثبت نام کنندگان این دوره در دوره قبل مجلس شورای اسلامی نیز کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند.

جعفری به ثبت نام 23 روحانی برای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: ۳۰۲ نفر از کارمندان، 217 نفر از فرهنگیان، ۱۴۷ نفر با مشاغل آزاد، ۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه، 99 نفر از پزشکان و سایر مشاغل مثل نظامیان و وکلای دادگستری در لیست هستند و ۲۳ نفر روحانی نیز در حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی به تفکیک شهرستان های خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: درگز ۴۳ نفر، کاشمر و بردسکن و خلیل آباد ۳۴ نفر، تربت حیدریه مه ولات و زاوه ۳۷، مشهد وکلات ۵۳۶، قوچان و فاروج ۳۷، حوزه انتخابیه فریمان و سرخس بخش های احمدیه ۴۱، چناران و بینالود ۵۱، تربت جام وباخرز و صالح اباد ۷۱، گناباد و بجستان ۲۸، نیشابور و فیروزه ۸۵، جغتای و جوین و داور زن ۸۵، خواف و رشتخوار ۵۷ نفر که مجموعا ۱۱۱۳ نفر ثبت نام کردند.

وی به تشکیل 75 هیأت اجرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: به دلیل همزمانی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ملاک هیئت اجرایی خبرگان قرار دارد و با دستور وزیر هیأت اجرایی در این استان تشکیل شد و تعداد کل هیأت اجرایی در خراسان رضوی ۷۵ است.

جعفری افزود: ۸۲۵ نفر اعضای هیأت اجرایی هستند که تعداد اعضای اداری ۲۲۵ و تعداد معتمدین هیات اجرایی ۶۰۰ نفر می باشد همچنین در خراسان رضوی 75 حوزه انتخابیه وجود دارد که ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی شامل ۱۸ فرمانداری و ۴۵ بخشداری می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی به حضور احزاب در هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و ابراز کرد: اصولگرایان با ۱۹۳ نفر، اصلاح طلب و اعتدالی با ۲۹۱ نفر و مستقلین ۳۸۷ نفر اعضای هیات را شامل می شوند.

وی بیان داشت: همزمان با ثبت نام داوطلبان از ۴ مرجع قانونی اطلاعات، دادستانی کل، ثبت احوال کشور و اداره تشخیص هویت سوابق افراد استعلام شده و پس از اینکه وزارت کشور به فرمانداران و بخشداران اعلام کند طبق ماده ۵۰ هیات اجرایی ۱۰ روز فرصت تایید یا رد صلاحیت افراد را دارد.

جعفری به ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اشاره و ابراز کرد: تا کنون 5 نفر برای مجلس خبرگان رهبری از خراسان رضوی ثبت نام کرده اند و داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا 21 آذر فرصت ثبت نام دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تبلیغات بیش از موعد بر اساس قانون به ویژه در فضای مجازی ممنوع است و با تخلف کنندگان از این قانون برخورد می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات