۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۲۹۸۱۵
روایتی کوتاه از زندگی یک شهید؛

از مشروب فروشی تا عشق به امام

از مشروب فروشی تا عشق به امام
در میان شهیدان می‌توان به افرادی اشاره کرد که زیست اجتماعی‌شان بعد از انقلاب تغییر جدی کرد، 17 آذر سالروز شهادت شهید ضرغام حر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امروزه کار فرهنگی برای عده‌ای شاخص جدی ندارد و صرفا نگاه اقتصادی به موضوع می‌شود اما همیشه اینطور نیست. بعضی افراد سفره انقلاب را برای خویش پهن دانستند و به دنبال بهره‌جویی بی نتیجه هستند و اساسا تاملی بر روی خروجی کار ندارند.

17 آذر سالروز شهادت مردی است که در راه گسترش انقلاب از جان و مال خود گذشت. شاهرخ ضرغام از نظر مالی جزء طبقه ضعیف جامعه به حساب می‌آمد ولی در حد و جایگاه خودش برای فرهنگ انقلاب و جهاد تلاش کرد، شهید ضرغام گذشته خوبی نداشت ولی خالصانه در مسیر خداوند متعال ایستاد و در نهایت جاویدالاثر شد.

امام ناجی زندگی یک شهید

شهید ضرغام را به عنوان حر انقلاب می‌شناسند. جوانی که در سن 12 سالگی پدر خود را از دست داد و رفقای نا اهل از او یک گنده لات ساخته بودند که زندگی‌اش با چاقوکشی و قلدری می‌گذشت و با کار در مشروب فروشی زندگی خود را می‌گذراند تا اینکه محرم 57 زمزمه‌های پیروزی انقلاب به گوش او خورد و در زمره عاشقان امام روح الله درآمد.

 

از مشروب فروشی تا عشق به امام

 

شهید ضرغام زیست انقلابی خود را از محرم 57 با کمک به مومنین مسجد محله‌شان آغاز کرد، پیکانش را فروخت و خرج مسجد و انقلاب کرد. با زبان ساده، ولایت فقیه را به رفقای خود ثابت می‌کرد، رفتار او در انقلابی ماندن و جبهه‌ای شدن تعداد زیادی از دوستان گذشته‌اش موثر بود.

با جمع دوستان به سمت کردستان

شهید ضرغام مطیع امر امام بود و به محض شنیدن پیام امام (ره) در قضیه کردستان، با دوست راننده خود صحبت می‌کند و همان روز با 70 نیرو راهی کردستان می‌شوند. بعد از انقلاب به عضویت کمیته درآمد و می‌گفت ما برای خانه و زمین انقلاب نکردیم، هدف ما اسلام بود.

پیرمردی که به او زمین نرسیده بود را دید و  فورا سند زمینی که کمیته واگذار کرده بود را به او داد و گفت: این هدیه‌ای از طرف حضرت امام است.

روزهای اول دفاع مقدس، افراد تواب و پشیمان که سابقه درخشانی نداشتند را کمتر کسی قبول می‌کرد، در حالی که درب گردان پیشتاز «آدم‌خوارها» و فدائیان اسلام به روی این افراد باز بود. بی‌نمازهایی وارد این دسته شدند و تحت تاثیر خلق‌وخو و رشادت‌های شهید هاشمی و شهید ضرغام نمازخوان می‌شدند و اشتیاق‌شان به شهادت بیشتر می‌شد. /882/ 704/

صدرا محمدی

ارسال نظرات