۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۹۸۷۳
معاون پژوهشی پژوهشگاه امام صادق خبر داد؛

تولید بیش از ۱۲۰۰ اثر علمی، آموزشی و مطالعاتی در پژوهشگاه امام صادق

تولید بیش از ۱۲۰۰ اثر علمی، آموزشی و مطالعاتی در پژوهشگاه امام صادق
زمانی از تولید بیش از ۱۲۰۰ اثر آموزشی و مطالعاتی در پژوهشگاه امام صادق (ع) خبر داد و گفت: این مرکز متولی نیاز‌های علمی همه نیرو‌های مسلح درحوزه علوم انسانی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حبیب زمانی محجوب معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که پژوهشگاه صادق(ع) قطب معارف و علوم انسانی در بین نیروهای مسلح شناخته شده است، گفت: این پژوهشگاه بعد از قطعی شدن و رسمی شدن در وزارت علوم از سال گذشته تلاش مضاعفی کرده است تا بتواند پاسخگوی نیروهای مسلح باشد.

معاون پژوهش پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: این پژوهشگاه متولی نیازهای علمی و پژوهشی همه نیروهای مسلح درحوزه علوم انسانی و اسلامی است و دیگر این که متولی تدوین همه متون آموزشی مورد نیاز نیروهای مسلح است.

وی افزود: نیروهای مسلح برای ارتقای مرتبه خود نیاز به گذراندن دوره هایی هستند که متون آموزشی این دوره ها در این پژوهشگاه تولید می‌ شود.

زمانی محجوب خاطرنشان کرد: در حال حاضر دارای سه پژوهشکده الهیات، سیاسی، فرهنگی اجتماعی، مرکز متون، مرکز آموزش و تحصیلات تکمیلی، معاونت فناوری اطلاعات و تولید رسانه‌های دیجیتال، مرکز چاپ و نشر، دفتر نشریات علمی و یک اندیشکده است که بر اساس وظایف و ماموریت‌ها قابلیت افزایش پژوهشکده دفاعی- امنیتی و پژوهشکده فقه اطلاعاتی را داراست.

وی با بیان این که پژوهشکده‌ها دارای 12 گروه علمی تخصصی هستند، گفت: این گروه ها مسؤولیت اجرای پروژه‌های پژوهشی توسعه‌ای، کاربردی و بنیادی را در حوزه علوم انسانی و اسلامی به عهده دارند و تا به حال قریب به 300 پروژه مختلف به درخواست مجموعه‌های مختلف انجام شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این که تا کنون 700 متن آموزشی و 500 کتاب مطالعاتی تولید شده است، گفت: حدود 150 طرح پژوهشی نیز داشته ایم و انتشارات پژوهشگاه با عنوان زمزم هدایت در خیابان دور شهر مسؤول نشر آثار پژوهشگاه است.

وی اضافه کرد: نرم افزار زمزم هدایت نیز تمام آثار پژوهشگاه را به شکل الکترونیکی منتشر کرده است و همچین برخی از آثار نیز از طریق سایت معرفی شده است.

زمانی محجوب انجام دادن پژوهش های بنیادی، توسعه ای و کاربردی مورد نیاز نمایندگی سپاه، بسیج و نیروهای مسلح را از جمله وظایف این پژوهشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش پژوهش های اسلامی متنوع و اجتهاد محور و توسعه علم و دانش در علوم انسانی با جهت گیری اسلامی و مبتنی بر آموزه های دینی در این مرکز پژوهشی با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تبیین دیدگاه ها و انتظارات و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در موضوع اسلامی سازی علوم انسانی، تهیه و تولید نرم افزارها و محصولات علمی و پژوهشی چند رسانه ای در حوزه علوم انسانی اسلامی و اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری به منظور تربتی پژوهشگران، مدیران و متخصصان پژوهشی مورد نیاز نمایندگی سپاه، بسیج و نیروهای مسلح از جمله فعالیت های دیگر این پزوهشگاه محسوب می‌شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات