۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۹۹۷۶

مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌منظور افزایش همکاری‌های دو مجموعه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مدیران و معاونان مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور امضای تفاهم‌نامه برای افزایش همکاری دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن گرامی‌داشت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز امیدواری کرد با افزایش همکاری مراکز حوزوی، حوزه‌های علمیه درخشش بیشتری داشته باشند.

وی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ملکدار رئیس مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه و دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات تشکر کرد که با تلاش و پیگیری‌های خود زمینه را برای امضای این تفاهمِ فراهم کردند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد: خداوند به مرکز خدمات توفیق دهد با کمک به مراکز حوزوی در انجام رسالت حوزوی خود و تحقق اهدافشان موفق باشند.

وی گفت: مرکز خدمات تلاش می‌کند با راهبرد ارائه خدمات هدفمند، رویکرد خود را از روال متعارف خدمتگزاری بسیط به خدمتگزاری هوشمند تبدیل کند تا بتواند با ارائه خدمات مؤثر، به حوزویان در انجام رسالتشان کمک کند.

در ادامه، آیت الله اعرافی در سخنانی با قدردانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان، گفت: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد: با این تفاهم‌نامه همکاری‌ها و تعامل دو مجموعه افزایش یابد و باعث ارتقای دو مجموعه باشد.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با اشاره به رویکرد تعاملی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و تأکید آیت الله اعرافی بر هم‌افزایی مراکز حوزوی، گفت: رویکرد هدفمندی مرکز خدمات بسیار مؤثر است و مطمئناً با تعامل مراکز حوزوی تحقق پیدا می‌کند.

رئیس مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به سه بخش تقسیم‌شده است، گفت: یک بخش از این تفاهم‌نامه وظایف اختصاصی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بخش دیگر مسائل مشترک دو مجموعه است.

وی افزود: طبیعی است که مسائل مشترک بسیاری داریم که باید با مشارکت یکدیگر انجام پذیرد و امیدواریم این مشترکات باعث افزایش تعامل شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار گفت: برای مشخص شدن مشترکات و رفع هرگونه مشکلی، کمیسیونی در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی‌شده است که دو نفر از معاونان مرکز خدمات و مرکز مدیریت عضو آن هستند و موضوعات مختلف در این کمیسیون بررسی می‌شود.

دکتر حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: مطمئناً این تفاهم‌نامه باعث هم‌افزایی مرکز خدمات و مرکز مدیریت می‌شود چراکه هر دو مجموعه یک هدف را دنبال می‌کند.

در پایان این جلسه، آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی تفاهمنامه همکاری مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را امضا کردند.

گفتنی است، هم‌افزایی در ارائه خدمات و انجام مأموریت‌ها در بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت جامعه و نظام اسلامی، ارائه هدفمند خدمات به طلاب و روحانیون در راستای انجام رسالت‌های حوزوی و نقش‌آفرینی مؤثر، جلوگیری از فعالیت‌های موازی و صرفه‌جویی در منابع، تعامل در امور مرتبط و احصای زمینه‌های مشترک و شناخت و رفع موانع، همکاری با رویکرد تحقق اهداف حوزه‌های علمیه و رعایت حیطه‌های مأموریتی و شرح وظایف دو مرکز بر اساس اساسنامه هر دو مرکز، از اهداف این تفاهم‌نامه هستند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات