۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۰۰۳۵
امام جمعه بوشهر:

بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اقامه نماز مدارس است

بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اقامه نماز مدارس است
امام جمعه بوشهر گفت: چون دانش‌آموزان در سنین یادگیری قرار دارند و اگر فرهنگ اقامه نماز از سن پیش‌دبستانی تا مقاطع تحصیلی نهادینه شود در سرشت انسان بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز با بیان اینکه نماز ارتباط انسان و خداوند را فراهم می‌کند اظهار داشت: نماز مدرسه تربیت و سعادت انسان است و معماری شخصیت انسان را بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه نماز انسان را در فضایی قرار می‌دهد که یک مثلث انسان، خدا و جامعه را برقرار می‌کند افزود: اقامه نماز سبب آرامش و آسایش انسان می‌شود و قلب انسان از گرفتاری‌ها و فشارهای قدرت، ثروت، شهرت و شهوت نجات می‌دهد و انسان را به آرامش و آسایش می‌رساند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه سالم‌سازی جامعه با فرهنگ اقامه نماز محقق می‌شود گفت: وقتی انسان نماز اقامه می‌کند ضمن اینکه در معماری شخصیت آن اثرگذار است با تعهداتی که برای انسان ایجاد می‌کند زمینه سالم‌سازی جامعه از خانواده تا اجتماع عمومی را فراهم می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری برکات اقامه نماز را از جهات گوناگون مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: افرادی که به اقامه نماز اهمیت می‌دهند به حریم کسی تجاوز نمی‌کنند و حریم‌ها را در حوزه‌های گوناگون پاس می‌دارند چرا که اقامه نماز شخصیت انسان را در تراز معقول الهی قرار می‌دهد.

وی همه آحاد مردم را مکلف به ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست و تاکید کرد: فرهنگ اقامه نماز که زمینه آرامش، آسایش و سعادت انسان و جامعه را فراهم می‌کند باید همه مردم در گسترش آن تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بر توجه به اقامه نماز شب و نماز نافله تاکید کرد و افزود: نماز نافله انسان را در فضایی مطلوب همران با آرامش هدایت می‌کند که باید همه این مهم را تجربه کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز و تبیین برکات و آثار در جامعه تصریح کرد: باید معرفت اقامه نماز در جامعه فراهم شود تا انسان با اشتیاق به این مهم توجه کنند چرا که نمازی که از روی اشتیاق و علاقه اقامه شود سبب آرامش و معماری و مهندسی شخصیت فرد می‌شود و نماز اجباری هیچ گاه در نهادینه شدن فرهنگ آن کارساز نیست و باید با شوق به این فریضه الهی توجه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اقامه نماز را آموزش و پرورش دانست و گفت: چون دانش‌آموزان در سنین یادگیری قرار دارند و اگر فرهنگ اقامه نماز از سن پیش‌دبستانی تا مقاطع تحصیلی نهادینه شود در سرشت انسان بسیار اثرگذار است.

وی فرهنگ‌سازی، غنی‌سازی و محتواسازی اقامه نماز را یک ضرورت دانست و افزود: انسان در مدرسه نماز تربیت الهی و اجتماعی می‌شود چرا که با تحقق این مهم زیباترین، دل‌نشین‌ترین و شادمان‌ترین صدا برای انسان نمازخوان صدای ملکوتی اذان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نماز را هم‌نشینی انسان با خدا دانست و تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده آمار طلاق و جرایم اجتماعی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که از اقامه نماز غافل هستند چرا که نماز انسان را از بسیاری گناهان، جرایم و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات