۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۳۰۰۴۶

برگزاری هشت دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر ویژه طلاب خواهر و برادر

برگزاری هشت دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر ویژه طلاب خواهر و برادر
سردار مؤمنی با اشاره به ظرفیت بزرگ علما و مبلغان در ریشه کن سازی اعتیاد از برگزاری هشت دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر ویژه طلاب خواهر و برادر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به همراه جمعی از اعضای این ستاد امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار مؤمنی در این دیدار با بیان این که شرایط آماری سال های آینده بهتر از وضعیت موجود خواهد شد، اظهار داشت:  ما هم در حوزه مبارزه و پیشگیری و هم در حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های متنوعی داشته ایم که از جمله آنها می‌توان به برگزاری هشت دوره آموزشی ویژه طلاب خواهر و برادر برای ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

وی ظرفیت مراجع، علما و مبلغان را در مسیر ریشه کن سازی اعتیاد، بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: ما همواره از مراجع و بزرگان حوزه خواسته ایم که باتوجه به تریبون هایی که در ایام سال در اختیار دارند برای این مسأله نیز فرهنگ سازی کنند چراکه نقش علمای حوزه و مبلغان در کشور بر کسی پوشیده نیست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: علما و مبلغان در طول سال به مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ایام ماه محرم و صفر و فاطمیه در بین مردم سراسر کشور قرار می گیرند و می‌توانند از ظرفیت مجالس و منابر استفاده کرده و نسبت به این بلای خانمان سوز تذکر داده و مردم را راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر مسأله ای است که هم خودش آسیب زا است و هم زمینه را برای آسیب های دیگری از جمله طلاق، بد اخلاقی ها و تربیت نادرست فرزندان فراهم می‌کند، بنابراین کنترل این مسأله می‌تواند در سایر موضوعات و مسائل اجتماعی نیز تأثیر جدی داشته باشد.

سردار مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های گسترده برای جلوگیری از رشد و گسترش باندهای بزرگ توزیع و قاچاق مواد مخدر به گزارشی از فعالیت های اطلاعاتی این ستاد برای انهدام بنیان های اقتصادی این باندها پرداخت./1330/ج

ارسال نظرات